Wil alleen melk uit z'n flesje!

Hoi allemaal,

Heeft iemand tips voor mij:
Mijn zoon van 18 maanden drinkt z'n melk alleen als ik het in z'n flesje met speen doe! We proberen hem tjidens het eten uit een bekertje te laten drinken en dat gaat prima, maar meer dan een paar slokjes neemt-ie dan niet, en als we het dan uiteindelijk na de maaltijd maar overgieten in z'n fles klokt-ie alle melk lekker naar binnen en vindt-ie het heerlijk!
Ik ben dan allang blij dat hij dan z'n melk/vocht wel krijgt, maar ik wil'm wel graag voor z'n 18e jaar  van z'n flesje af hebben!

Dus, anyone?
Groetjes,
Line
 
Hoe herkenbaar!!!!!
Mijn zoon is nu 19 maand en hij drinkt af en toe melk uit een beker.
Vanmiddag ging het weer heel goed en gisteren alleen uit de fles....
Meneertje heeft er dan gewoon geen zin in en dan kun je op je kop gaan staan maar
lukt het toch niet. Wij maken ons er niet meer druk om het komt vanzelf.
Hij wil heel graag uit onze glazen drinken dus hij heeft er wel belangstelling voor.
Maar het is voor zo'n kleintje ook best wel lastig. Hij moet zijn onderlipje onder de rand doen, goed vasthouden en dan ook nog zuigen en slikken.
Dat moet hij gewoon nog leren. Soms vergeet hij het lipje en soms vergeet hij te slikken. Komt vanzelf wel.
Ik kan me niet voorstellen dat als onze jongens 18 zijn dat ze dan nog aan deze
flessen hangen. Dat zullen dan wel andere  drankjes zijn. Nietwaar?
Gewoon af en toe aan blijven bieden. En een weekje of twee alleen de fles en dan weer eens kijken of hij uit een beker wil.
Succes ermee en groetjes Melanie
 
Hoi,

Dit probleem is hier niet herkenbaar... sorry...
Maar ik kan me voorstellen dat jullie boys melk met de fles/speen associeren. Onze zoon van 19 maanden heeft tot 17,5 maanden pap uit de fles gehad en had er erg veel moeite mee om de omschakeling naar de lepel te maken. Bij pap hoorde gewoon de fles. Daarnaast genoot hij nog erg veel van het lurken aan de fles. Op een gegeven moment ben ik half/half gaan geven: helft van de pap met de fles, daarna de andere helft met het lepeltje. Dit ging goed. Na een tijdje lukte het om het alleen met een lepeltje te geven.
De melk die hij tussen de middag krijgt, drinkt hij uit een beker. Een beker met een licht gebogen rand kan met deze overstap helpen. Van Difrax is er een gewone gekleurde beker met licht gebogen rand en neusuitsparing. Dit is een oefen-beker om de overstap naar een gewone beker makkelijker te laten verlopen. Stan drinkt zijn melk uit een tuitbeker van tupperware, meestal zonder de tuit. Deze tuit is er makkelijk af te halen en dan heb je een gewone drinkbeker met handvatten. De rand van deze beker is wel wat dik, maar maakt het plaatsen van de lippen op de rand makkelijker. Als hij erg aan het kliederen is, dan zet ik soms de tuit op de beker om erger te voorkomen.

Trouwens, als hij 's avonds/ 's nachts wakker wordt en niet meer  in slaap kan komen, dan krijgt hij gewoon nog wat melk met een beetje brinta uit de fles, voor de troost.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan