wil alleen potjes warm eten

Mijn dochter Femke van 10 maanden wil absoluut niet anders als eten uit een potje en ik wil natuurlijk van het potje af. Fruit was nooit een probleem, want dat heeft ze nooit uit een potje gehad, maar het warm eten hoe fijn ik het ook maak ze wil het niet eten. Ik heb haar wel eens voor de gek gehouden door het eten in een potje te doen en haar dit te geven dit gaat, maar mondjes maat, maar de volgende keer is het gelijk "nee". Ik heb het om en om geprobeert (hapje potje, hapje vers). Doei daar trapt madam niet in. Ik weet het is fout geweest dat ik ooit met potjes ben begonnen, maar ja ik kon zelf  een behoorlijke tijd niet in de keuken staan vanwege mijn rug dus was  een potje makkelijker.  

Hihi, je zou toch zeggen dat vers lekkerder is maar jouw kleintje denkt daar blijkbaar anders over... Ik denk dat je toch moet blijven volhouden?!?! Op den duur zal ze het, denk ik, toch wel pakken. Als ze honger heeft, dan pakt ze het wel toch?
Nou zijn die potjes volgens mij allemaal zo bereid dat het heel smeuiig is en zo naar binnen glijd als het ware. Aan vers eten zit natuurlijk toch meer smaak dus misschien is het toch een kwestie van wennen..
Het komt uiteindelijk allemaal wel goed, maar ik kan me voorstellen dat het ff moeilijk is.
Probeer ze toch iedere dag dat verse voor te schotelen, de aanhouder wint!!
Gr, Anne-Marie

hoi
nou luke had precies het zelfde hij wilde geen verse groente ook te veel potjes gewend maar ja, wij zijn het gewoon blijven proberen en sinds vorige week eet hij alles wat ik maakmaar ik purreer het niet ik prak alles en vlees snij ik heel fijn en dan een klein beetje jus er door hij smult er nou van kook wel alles voor luke in 1 pannetje bij elkaar .
groetjes alexandra

hoi hoi

Nou het maakt niet uit of je wel of niet vroeg met potjes
bent begonnen hoor, want ik ben juist begonnen met eigengemaakte groentehapjes, maar meneer hoeft ze ook niet! En nogsteeds niet.
Hij is 7 mnd en wil alleen potjes. Ik maakte er eerst een probleem van, vond het superbalen, maar inmiddels heb ik er vrede mee, dan maar aan de potjes. Daar zit ook alles in (voedingstoffen) en ik wissel genoeg af qua merken en smaken.
Moet niet eeuwig duren natuurlijk want ik wil meneer toch echt op den duur wel met de pot mee laten eten!!!!

Groetjes

Hoi,

Probeer het eten eens aan te maken met wat opvolgmelk. Het klinkt misschien vreemd, maar het werkt echt, Ik heb het zelf ook geprobeerd en hij eet nu alles wat zelfgemaakt is.

Succes

Hoi,

Ik vind niet dat je je hoeft te schamen hoor, als je potjes geeft. Er zit alles in wat ze nodig hebben. Als je hierin voldoende varieert, dan zit het met de smaakontwikkeling ook wel goed.
Toen we begonnen met groentehapjes voor ons zoontje ben ik ook vol enthousiasme zelf gaan koken. Maar hij vond er niets aan. Eigen gekookt kregen we er met geen mogelijkheid in, potjes lukte redelijk. Dus dan maar potjes. In de week na zijn verjaardag zijn we hem met de pot gaan laten mee-eten. Ik verwachtte veel problemen, maar niets was minder waar. Het ging helemaal zonder problemen en hij lust bijna alles! Dus zijn smaak is goed ontwikkeld en nu krijgt hij soms nog een potje als wij pizza, friet of chinees eten, dat vind ik nog te vet voor hem. Maar verder eet hij alles mee.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi hoi,

Nou, wat een eigenwijze tante heb je!

Wat je misschien zou kunnen doen is het eten mengen? Maak zelf wat er in het potje zit (bijv. broccoli of zo) en meng dat met de inhoud van het potje. Eerst 1 lepeltje eigen eten en een heel potje, dan 2 lepels en iets minder potje en zo verder.
En wellicht dat je het weer moet opbouwen omdat ze aan de smaak moet wennen? Geef dan minstens 3 dagen hetzelfde achter elkaar zodat ze weet hoe jouw eten smaakt.
Ik doe dat nu bij Sven omdat hij net is begonnen met fruit en groente. Ze raden dan aan om een aantal dagen hetzelfde te geven zodat hij het eten en de smaak leert kennen.
Ik begon ook met potjes omdat hij in het begin een beetje buikpijn kreeg van het wat grovere voedsel. Maar toen ik hoorde dat hij op het kinderdagverblijf het door hun gemaakte fruithapje met smaak verorberde, ben ik toch weer overgegaan op de eigen hap!

Enne, nog een tip, houd het eten wel leuk anders krijgt je kleintje straks nog een antipathie tegen eten op zich. Wil ze niet eten, maak er geen drama van. Morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan