Wil best graag een vroege echo

Ik wil best graag een vroege echo. Het is zo moeilijk om tot 12 weken te wachten, op de een of andere manier heb ik echt behoefte aan zekerheid. Vorige keer heb ik een echo gehad met 7 weken i.v.m. oud bloedverlies, dat bloedverlies had gelukkig verder niets te betekenen maar het was wel fijn om zekerheid te hebben, het hartje te hebben zien kloppen. Gelukkig hoor dat er nu geen aanleiding voor is, want ondanks de goede echo bleef ik het bloedverlies eng vinden, maar de bevestiging zou toch wel fijn zijn.
Herkennen jullie dit? En wie heeft er tips om de VK zo ver te krijgen dat ze je toch al eerder een echo aanbieden?

Groetjes,
Nienke

Hoi nienke,

ik vind het ook zo vervelend dat ik moet wachten tot de 12 wk. Ik vind eigelijk dat dat hele systeem stom in elkaar zit. Iedereen is wel onzeker in de 1e periode of je nu al 3 kinderen heb of het net al ik je 1e is. Mijn vk wil me pas zien met 12 weken. ben dan zelfs al 12.5 week want is net na oud en nieuw. tuurlijk heb ik wel het idee dat het goed zit, maar soms ook een onzeker gevoel. en net wat jij zegt om die onzekerheid weg te halen zouden ze in het hele land de terwijnen gelijk moeten stellen en geen uitzonderingen. dus 12 wk en niet eerder of allemaal bij 9 wk ofzo.

ik vind het ook erg gemeen van me ha die zij namenlijk dat ze bij 9 wk een echo maken. dus ik maak een afspraak bij de vk en die zegt lekker nou 3 jan. kan je komen bij 12 wk. g=*t$%^denk ik dan.

dus meid zo te lezen ben je niet de enige. maar hoe je het voor elkaar kan krijgen dat weet ik niet. zeggen dat je enorme krampen heb ofzo? miss helpt het.

succes en meid geniet van je zwangerschap he.

xxx Bambi

hoi,

lekker gaat het weer met het forum. Heb net een heel stuk getypt...maar wordt niet geplaatst grrr.

Maar goed ik vind het systeem ook te raar eigenlijk. Ik ben nu 7 weken zwanger (als het goed is) en mag pas 24 december voor de eerst echo. 4 december voor de eerste keer naar de vk maar ja die doet toch niets. Ik wil gewoon weten of er inderdaad wat in mijn buik groeit. Ik heb nergens last van, niet echt moe, geen pijnlijke borsten. Niets. Dus ik vraag me echt heel erg af of ik echt wel zwanger ben. De twee testen zeggen van wel maar ja toch..... Maar goed ik heb erg mijn best gedaan om eerder die echo te krijgen, heb zelfs gezegd dat ik er best zelf voor wil betalen (wat maakt mij die 70 euro uit?!!?) maar evengoed kreeg ik niet eerder een afspraak!?!? Nou ben je commercieel ingesteld of niet?!....not dus. Ik ben toch bang dat we geduld zullen moeten hebben. Zo irritant!!!

Sterkte ladies!

groetjes Linda

He hallo,

Ik heb van morgen mij vroege echo gehad. Omdat ik dacht dat ik misschien langer zwanger zou zijn. Nou het tegen deel is bewezen. Gellukig maakt dat niet uit.
Wel ben ik er achter gekomen dat de berekening die ik had gedaan. 1e dag van je menustratie en dan ...... je weet niet opgaat.

Ik dacht namelijk nu ongeveer 8 wk te zijn maar vanmorgen bij de echo bleek dit 6wk 3d te zijn.

Een inwendige echo heeft er voor gezorgd dat we toch iets konden zien en dat we het hartje konden horen. Echt heel speciaal.

Over een week of 3/4 mag ik weer een echo doen als ik niet voor de nekplooi ga. En dan bij 20 weken weer.
Vandaag ook bij de vk geweest. Nu heb ik echt het gevoel dat het echt is.

Hoop dat alles goed blijft gaan.

X
sandra

Nou, bericht weer weg, deze keer sla ik het maar op. Wat een moeilijk forum zeg de laatste tijd.

Kennelijk ben ik niet de enige die liever wél een echo wil voor de 12 weken. HEt is gewoon erg lang, en dat vind ik moeilijk, ik wil graag bevestiging. Om heel eerlijk te zijn zit ik eraan te denken om te zeggen dat ik niet precies weet wanneer ik zwanger ben geworden om zo een vroegere echo te krijgen . Maar ik vind het zo oneerlijk van me om er over te liegen en voel me daar dan ook weer niet lekker bij. Daarnaast vind ik dat ik gewoon een beetje vertrouwen moet hebben in mijn lijf en dit kleintje. Nou ja, het is nog te vroeg om een afspraak te maken met de VK, hier mag je je pas met 6 weken inschrijven, dus ik heb nog ruim een week de tijd om daar over na te denken.

Hoi allemaal,

Ik kan me voorstellen dat je graag snel je eerste echo wilt hebben om te weten of het goed zit. Nu heb ik afgelopen dinsdag gebeld naar het ziekenhuis voor mijn eerste echo en toen wilde de telefoniste mij al met 8 weken laten komen!!! Aangezien ik 11 december (dan ben ik 9 weken) voor het eerste gesprek naar de vk moet, heb ik de echo kunnen verplaatsen naar 13 december. Ik vind dit nu alleen wel erg vroeg.

Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en de vorige zwangerschap is hartstikke goed verlopen, en ik voel me nu ook echt zwanger. Ik ben daarom van plan om de afspraak voor de eerste echo toch maar iets naar achteren te verschuiven. Ik wil namelijk liever een echo rond de 11 weken, want dan is de kritische periode bijna voorbij.

Ik vind het wel heel lastig, want ik wil natuurlijk ook  snel  heel graag weten of het goed met het kindje gaat. Ik ben er  dus nog niet helemaal uit...

Groetjes,
Danielle  

hoi allemaal,

Zo zie je maar dat er verschillende mee omgegaan wordt. Mijn vk heeft duidelijk aangegeven dat ze het geen goed idee vindt om eerder dan ca 12 weken een echo te laten maken. Toen ik het echo centrum belde kreeg ik hetzelfde verhaal. Het maakt hen ook helemaal niet uit of je voor de echo wil betalen ofzo. Ze doen het gewoon niet eerder. Dus ik kan op mijn kop gaan staan, kan zeggen dat ik niet precies weet wanneer ik zwanger ben geraakt en noem maar op maar daar hebben ze dus gewoon geen boodschap aan. Ik vind het echt te bijzar. Wie zijn lichaam is het nou eigenlijk?! Ik kan gewoon niet zelf bepalen of ik een echo wil of niet. We hebben ons er nu maar gewoon bij neergelegd maar echt begrijpen doe ik het niet echt hoor......

@ zwanger zijn; vervelend voor je zeg dat het niet uitmaakt wat je zegt, dat ze gewoon geen vroege echo willen doen. Bah, balen zeg.
@ Danielle: ik kan me ook best voorstellen hoor, dat je liever wilt wachten tot na 11 weken, dan ben je inderdaad door de kritieke periode heen. Ik ben gewoon een ongeduldig tiepje. De vorige keer heb ik een echo gekregen met 7 weken i.v.m. mijn bloedverlies en toen gewoon nog 1 met 12 weken, daar deden ze dan weer niet moeilijk over.

Nou ja, het zal allemaal wel goed komen, even door deze eerste maanden heen.

Terug
Bovenaan