Wil fles niet

Hallo allemaal,
Heb een dochter van 5 maanden en wil de bv gaan afbouwen. En probeer nu al 1 week haar een voeding te vervangen door een fles, maar ze drinkt er niet uit. Ze sabbelt en als echt honger heeft begint ze te krijsen en weigert. En dan leg ik haar maar weer aan de borst. Ik probeer gekolfde en kv (nutrilon 1) te geven. Maar geen van beide wil ze. Ik gebruik een Avent fles.
Ze heeft al echt een eigen willetje want ze drinkt alleen maar aan de borst als ik lig. Zittend drinkt ze alleen als ze slaapt. Dat is ook een van de redenen dat ik wil afbouwen. Want we kunnen nu niet echt weg. En als we weg gaan dan is het soms echt gestress voor mij. En dat voelt zij natuurlijk heel goed aan.......gaarne tips.........bedankt
 
Wat komt zo'n eigen willetje al vroeg om de hoek kijken he? Mijn zoontje Tristan wilde ook echt niet aan de fles, maar ik trok het  niet meer. Heb namelijk nog 2 kids rondhuppelen, dus na 5 mnd had ik echt behoefte aan weer s'nachts doorslapen. Het heeft mij ong. 3 weken gekost voordat hij de fles accepteerde. Dit heb ik gedaan door bijv. eerst even de borst te geven, zodat de ergste honger over was. En daarna met veel gedoe die fles. Verschillende spenen uitgeprobeerd, dat kan ook schelen. Of eerst eens iemand anders de fles laten geven, bijv. je man/ vriendin/oma. Dan ruikt ze jouw luchtje niet. Succes
 
Hai hai,

Mijn zoontje wordt vrijdag as 5 maanden en ook ik ben bezig met hem de fles aan te bieden. Ik wil wel gewoon volledige borstvoeding blijven geven, maar mochten wij eens een avondje weg willen, dan is zo'n flesje een uitkomst!

Ons zoontje pakt direct de fles als ik de afgekolfde melk direct via de fles aanbiedt, maar als ik de melk uit de vriezer/koelkast haal en het is opgewarmd, dan moet meneer er niets van weten.....;-(
Ik weet of het helpt, maar ik ben nu een weekje bezig met elke dag een flesje geven met melk dat rechtstreeks uit de borst komt, zodat hij langzaamaan kan wennen en als dat lekker loopt, dan langzaam de overstap maken naar een flesje met opgewarmd melk.

Nou, ik weet niet of je wat aan deze info hebt, in elk geval heel veel suc6!

Groetjes Claudine
 
hoi,

mijn dochter Eva is maanden en ook zo'n belachelijk sterk eigen willetje!! Madam krijst de hele buurt bij elkaar als ze de fles aangeboden krijgt door m ijn moeder. Mijn moeder doet het nu zo: ze legt Eva op de bank neer(dus niet in de houding waarin ik voed, zodat ze ook niet gaat zoeken) en dan doet ze haar vingers om de speen heen. Op deze manier krijgt een kindje huid op huid contact, wat het gevoel van aan de borst drinken simuleert. Je klemt de speen dus tussen wijsvinger en middelvinger.En zo drinkt ze dan dus wel de fles. Maar dan ook alleen als ze echt honger heeft, want anders blijft ze gewoon krijsen. Ik kreeg ook nog de tip om het naar binnen te lepelen en dat doet Eva dan weer wel, maar dat is natuurlijk wel tijdrovend en geklieder...
Kant en klare melk drinkt ze echt niet en ik weet ook niet hoe ik dat voor elkaar moet lrijgen, dus tips zijn voor mij ook meer dan welkom ;-)

Groetjes
 
Hai, hai,

Op het borstvoedingsforum (www.vbn.borstvoeding.nl en dan naar forum) is iemand die heeft een hele lijdt met tips voor als je kindje een flesweigeraar is. Misschien daar even vragen?

En is het niet de houding? Je zegtdat je dochter de borst ook alleen liggend wil. Het lijkt dus wel of ze het niet leuk vindt om zittend te eten. Tsja dan maakt het dus niet uit of ze mm of kv krijgt, want ze wil gewoon niet in die houding.

Kan het verder misschien zijn dat je kindje koemelkallergie heeft? Veel kindjes weten wat slecht voor ze is en weigeren een fles met kunstvoeding (gemaakt van koeiemelk) als ze er niet tegen kunnen.

Succes!
Willemijn
 
Terug
Bovenaan