wil geen een speen

Ik geef borstvoeding aan mijn kindje van 12 weken, nu wil ik dit gaan afwisselen met de fles. Het probleem is; mijn kindje wil geen enkele flessenspeen. Ik heb allerlei soorten en maten geprobeerd, van Avent tot het kruitvatmerk. Zodra ze merkt dat er een speen in haar mondje komt, duwt ze deze met haar tong weg en kokhalst ze. Heeft iemand tips??
 
Beste Nancy, onze zoon van nu zeven weken is ook begonnen aan de borst. Maar op een gegeven moment wilde dat niet meer goed en zijn ze tussen door gaan kolven en gaan bijvoeden. Dit hebben we gedaan met een vingervoedspuitje. Dit spuitje leg je langs je vinger en zo drinkt je kindje dan de melk. Ons zoontje wende zo langzaam aan iets groter en harders in zijn mondje. Uiteindelijk zijn we langzaam over gestapt op de fles. (avent) Bij ons hielp het door steeds te blijven proberen. Ook is het misschien een tip om de spenen uit te koken met gewoon water en niet met schoonmaakazijn wat sommige mensen adviseren. De spenen gaan dan namelijk ruiken naar het schoonmaakazijn wat ons zoontje niet lekker vond. Misschien heb je er wat aan, veel succes.
 
Ik heb inderdaad hetzelfde gedaan als bovenstaand, maar ben er met 6/7 weken mee begonnen. Dit werd geadviseerd, omdat ze dan rustig de tijd hebben om te wennen aan de fles, maar ook al goed gewend zijn om uit de borst te drinken. Begin je er later mee, dan loop je inderdaad eerder tegen het probleem aan, dat ze niet uit de fles willen drinken.
Ik gebruik de aventfles met bijbehorende speen, omdat deze het meest de borst nabootst.
Blijven aanbieden. Wat ook helpt is dat niet jij, maar je partner de fles geeft. Van mij accepteerd mijn dochtertje de fles ook niet (en ze is nu ruim 7 maanden). Van mij wil ze alleen de borst.

groetjes,
Willemijn
 
Terug
Bovenaan