Wil geen fles

Hallo moeders,

Mijn zoontje van 6,5 maanden drinkt al een paar weken zijn
flesje niet leeg. Wat ik dan doe is, ik bied hem eerst melk aan
en dat drinkt ie totdat hij wil en van de rest maak ik pap van, zo gaat de
hele dag door.  De pap wilt hij niet uit een fles drinken, maar ik moet het geven met een lepel,dat gaat er wel in. En hij krijgt ook wel fruit en groente, en tussendoor
een wafeltje. Nu is mijn vraag krijgt hij dan gewoon genoeg voeding aan melk?
Hoeveel cc  zou hij moeten krijgen per dag?

Graag reacties,

Bedankt alvast,

H. Aktas
 
Hoi,

Hier hetzelfde mijn zoontje is ook 6.5 maand en sinds hij groente en fruit krijgt drinkt hij zijn flessen niet meer leeg, ook met een lepeltje wil hij niet.
Op het pak van friso 2 staat van 6 tot 8 maanden 700 tot 800 cc dus ik denk dat dat hetgeen is wat ze per dag moeten hebben.
Ik ben nu de fles van 1500 aan het minderen zodat hij straks op 3 flessen zit, hopelijk drinkt hij dan de flessen wel leeg.

groetjes bianca
 
Hallo,



Sinds een paar dagen wil mijn zoontje ook de flessen niet leegdrinken.
Soms laat hij echt de helft staan en weigert hij pertinent. Nu twijfel
ik of ik naar drie flessen moet gaan ipv vier of dat ik per fles minder
moet maken. Gisterenavond wou hij de laatste fles helemaal niet? Een
dag is dat natuurlijk niet erg, maar dat moet niet iedere dag gebeuren,
wil toch graag dat hij binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Hij heeft soms
wat hardere ontlasting en vraag me af of dat niet gestimuleerd wordt
door meer rijstebloempap te geven ipv de fles, want dat wil hij van het
lepeltje wel. Trouwens de eerste fles smorgens gaat er wel in...mmmm...
moeilijk. Ik gaf eerst borstvoeding, dan heb je die problemen niet, van
genoeg/of niet genoeg. Moet er echt aan wennen dat gepuzzel...

 
Oh het voedingsschema ziet er nu als volgt uit (vergeten):



700uur                           Fles 210cc water + 7 schepjes voeding

1000uur                       Fruithap

1200/1300uur       Fles 210cc water + 7sch. helft fles/helft rijstebloempap

1700uur                       Fles 180cc water + 6 sch. (meer drinkt ie toch niet)

1800uur                       Warme hap

2100/2300uur       Fles 180cc water + 6 sch.



Ik denk dat ik iets moet gaan veranderen. Ik schuif de flessen smiddags
heel erg vooruit,omdat als ik ze eerder geef, hij totaal niet wil
drinken. Na 4 uur heeft hij helemaal nog geen behoefte aan de fles. WIE
oh WIE kan me helpen.

 
Ha Anke,

Weet jij hoeveel borstvoeding hij binnen kreeg per keer?!
Ik weet niet of je ooit hebt afgekolft?! Ik zou me voor kunnen stellen dat als je erg vette voeding gehad hebt, hij daar weinig van nodig gehad zou hebben en een hele fles gewoon teveel is voor hem.

Ik heb mijn kinderen nooit op flessenvoeding gehad, dus ik weet  van het overstappen  weinig vanaf. Het schema op zich ken ik wel, ik heb met babies gewerkt. Op zich zou ik me geen zorgen maken als ik jou was, zolang hij goed groeit. Een kind, zelfs een baby, kan heel goed aangeven wanneer hij genoeg gehad heeft.

Ik zou niet elke flesvoeding met nutrix vervangen, dan krijgt hij zeker teveel binnen.
Vraag anders eens op het consultatie buro, die kun je ook altijd bellen als je volgende afspraak nog lang duurt.

Sterkte ermee, Annet
 
Hallo,

mijn zoontje is nu 8 maanden en 2 weken geleden is hij beginnen zijn fles weigeren. Van de ene dag op de andere gebeurde het.
Een fles van 210 ml inlepelen ging totaal niet. Dus zijn we beginnen rondkijken wat er zo allemaal in de plaats kon gegeven worden

Gelukkig krijgt hij smorgens nog borstvoeding maar hoeveel dit is, weet ik niet.

Voor savonds geef ik nu af en toe een avondmaaltijd van bledina (equivalent 120ml opvolgmelk). Ofwel geef ik 150ml Omneo samen met koekjesmeel.

Onze dokter had ons wel aangeraden om ook opvolgmelk in zijn groentepap en fruitpap te doen, zodat hij dan toch aan die 500ml per dag komt.
Momenteel lukt dit goed zo.

Ik heb ook enkele dagen geprobeerd om die fles er toch nog in te krijgen, maar ik geraakte er gewoon gefrustreerd van. Misschien probeer ik het binnen een paar dagen nog eens opnieuw. Wie weet!

Vele groetjes,

vicky
 
Terug
Bovenaan