wil geen melk meer

hallo

mijn dochter van 11 maanden wil geen melkfles meer.
s'ochtends met pijn en moeite een kleine fles 120 of 150 als ze dat al opdrinkt.
verder krijgt ze na avond eten een toetje.
dat is het enigste aan zuivel wat ze binnenkrijgt.
bij het brood wil ze geen melk.
ze krijgt wel diksap dat drinkt ze wel gretig .
wie heeft hier ervaring mee en wat kan en mag ik anders geven zodat ze toch voldoende krijgt?

groetjes josje
 
Toetjes, yoghurt bijv. Na 12 maanden hebben ze nog 300 ml. melkprodukten nodig. Kaas en yoghurt horen hier ook bij. Een flinke bak yoghurt en je bent een heel eind.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn meiden ook geen melk meer willen drinken, en de oudste exceem krijgt van teveel melk.
 
Wil ze ook geen melk uit een beker?
I.p.v. melk kun je ook karnemelk geven om te drinken, of yoghurt aangelengd met wat water of sap.
Met een bord pap in de ochtend krijgt ze ook zuivel binnen, en kaas telt ook mee voor het totaal aan zuivel op een dag.

Diksap zou ik niet teveel geven, of hooguit heel sterk verdund (de verhouding op de verpakking maak ik zeker 3z zo dun, anders is het veel te zoet).
 
mijn zoontje had precies hetzelfde
ik heb er toen voorgekozen om savonds voordat hij ging slapen een fles te geven die bestond uit 180 melk en 40 vanille vla :d
hij vond dit geweldig, ik deed er steeds minder vla en nu drinkt hij gewoon weer melk :d

suc6
 
Mijn dochter van 10,5 maand drink ook al een maand bijna geen melk meer.

S ochtend smet moeite 120cc opvolgmelk. Tussen de middag op het KDV 50- 75cc gewone melk en bij mij thuis krijgt ze 100cc milk & fruit. "s avonds meg ik 100cc melk met 30cc milk en fruit maar dit drinkt ze eigenlijk niet op.

Wanneer ze op een dag geen yogurt eet of nog minder melk drinkt dan geef ik vit D bij.
 
Je hoeft pas vitamine D te geven als ze minder dan 300 cc kunstvoeding binnenkrijgen.
Dit is mij tenminste verteld op het cb toen ik daar de laatste keer was. Onze meid was toen wel al 14 maanden, maar ik kan me niet voorstellen dat daar verschil in zit.
En anders voor de zekerheid even navragen.

Groetjes Anninas
 
Er wordt sinds kort een hele berekening op losgelaten;
De dosering is aangepast naar 10 microgram per dag, wat bij de Davitamon druppels neerkomt op 10 druppels.
De melkfabrikanten zijn nog niet mee in de nieuwe richtlijnen.
Hier geef ik nog nr 3 kv, in 100cc aangemaakte melk zit 1.5 microgram dus naar gelang de hoeveelheid melk die hij drinkt krijgt hij de Vit.D aangevuld tot 10 microgram (als ik er op tijd aan denk, ahum)
Bij 300cc is dat dus 3 x 1.5 = 4.5 dus moet hij nog 5.5 microgram bijhebben, tenminste bij de Bonbébé nr 3 is dat zo, weet niet wat de hoeveelheid toegevoegde vit.D is bij andere merken, zou je even moeten checken! Succes!

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan