Wil geen melk uit beker

Hoi allemaal,

M'n zoon is nu 19 mnd, en hij wil alleen melk uit een flesje drinken. Wij proberen al weken om hem bij de maaltijd z'n melk uit een bekertje te laten drinken maar hij drinkt hooguit 4 of 5 slokjes (en dan zitten wij als een stel zeehondjes te applaudisseren) en dan wil-ie niet meer. Hij kan het wel, dus dat is het probleem niet. Ik heb ook al een rietjesbeker geprobeerd, dat kan-ie ook, maar ook hier is het dan na 5 slokjes verkeken. Hij drinkt z'n roosvicee   uit een tuitbeker, ook slokjesgewijs, verdeeld over de middag drinkt-ie ongeveer een halve tuitbeker leeg.

Hij lust volgens mij wel melk want als ik het in een fles met speen giet begint-ie keihard te juichen en klokt vervolgens die hele fles in een keer achterover!

Heeft iemand dus tips!

Groetjes van Line
 
heey line,

Ik heb een dochter van 19 maanden oud.
Ze drinkt alleen nog maar uit de fles..
Ik probeer geregeld de tuitbeker aan te bieden maar dan drinkt ze 2 slokjes en hoeft ze niet meer zodat ze dan teweinig vocht binnen krijgt.
Ook ik heb de rietjes beker geprobeert maar dit snapt mijn dochter nog niet.
Ik maak er echt geen probleem van dat ze uit flessen drinkt..
Het komt allemaal vanzelf wel, ik blijf te tuit aanbieden en wie weet drinkt ze vandaag of morgen er super goed uit..

groetjes simone
 
Hoi Line,
Mijn zoon (nu 3 jaar) dronk tot aan zijn 2e nog uit fles.
En hij drinkt nu de melk bij z'n ontbijt nog steeds uit fles. gewoon omdat hij dat gewoon lekker vindt.En bij de lunch drinkt hij melk uit beker of met een rietje. En hij drinkt sappen, water, thee uit tuitbeker of gewone beker.

Mijn dochter van 14 maanden) daarentegen drinkt het liefst de melk uit de borst. Want ze weigert de fles, (tuit)beker.......maar soms wil ze de melk wel met rietje drinken. Maar meestal geef ik de melk bij haar broodje bij de lunch met een lepeltje.

groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan