Wil geen vaste voeding!!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en wil wat aan jullie vragen.

Mijn zoontje wordt over 2 dagen 5 maanden maar moet niks hebben van pap of fruit/groentehapjes. Ik probeer het wel elke dag maar tevergeefs, alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen totdat ik hem de fles geef dan is ie weer vrolijk en blij.

Wie herkent dit en heeft iemand tips voor mij?

Groetjes,

mama van Amir
 
Hoi,

Het is helemaal niet erg hoor als het bijvoeden niet lukt. Je kindje is pas 5mnd en het heet niet voor niets BIJvoeding. Je kindje is er misschien nog niet aan toe. Wil je toch pap geven dan kan je wat in de fles doen. Is ook niet verplicht.

Er zijn zelfs kinderen die krijgen tot hun 1ste jaar amper ander voedsel, gewoon omdat het niet zo lukt.

Waarvoor je drang zo joh om fruit en groente te geven? Rustig aan, je hebt alle tijd van de wereld. Wacht gewoon een weekje of 2 en probeer dan weer een hapje peer of banaan. Alles op z'n tijd hoor.


Groetjes!!
 
Hoi Jessa,

Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat hij er gewoon nog niet aan toe is, maar ja wat doe je ...... je krijgt van iedereen het advies om alvast met bijvoeding te beginnen en zo dusss vandaar.

Groetjes,

Rachida mama van Amir
 
Hoi,

Dat was hier ook hoor. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ik met 4 kon beginnen, maar mijn zoontje was er niet aan toe.Heb toen gewacht tot hij ruim 6mnd was en ineens ging het heel goed.

Komt goed!
 
Hoi,

Misschien kun je eens proberen om je kindje na de fles een lepeltje fruit te geven. Dit werkte bij Jari wel. Als hij eenmaal honger had hoefde ik ook niet met groenten en fruit aan te komen, dan was het brullen tot hij een fles kreeg. Toen heb ik hem een tijdje eerst een fles gegeven en daarna wat lepeltjes vaste voeding, zodat hij toch aan de smaken kon wennen.
 Hij is nu 7 maanden en  en eet nu prima.
Groetjes Helene
 
Hoi,

Ik sluit me bij Helene aan. Mijn dochter heeft ook totaal geen interesse voor vastvoedsel, ze is nu ruim 6 maanden. Ik probeer bijna iedere dag een klein beetje, op een moment dat ze niet moe is en geen honger heeft, dan gaat het meestal goed. Ze krijgt voldoende voeding via haar flessen binnen en probeer haar dus op het juiste moment te stimuleren om vastvoedsel te eten, maar heeft ze er geen zin in, dan stop ik er weer mee en probeer ik het de volgende dag of nog een dag later weer eens, dan heeft ze er soms wel zin in. Ik maak me er niet echt druk om, het komt van zelf wel.
Laat je vooral niet gek maken door wat andere mensen in je omgeving zeggen, doe lekker waar je je zelf goed bij voelt. Succes.

Groetjes van Astrid
 
Hallo mede-mama's,

Dank jullie wel voor jullie advies. Ik moet zeggen dat het nu iets beter gaat. Ik probeer gewoon elke dag 1 of 2 lepeltjes te geven zodat hij aan de smaak kan wennen, echt haast heb ik niet, hij krijgt genoeg flesvoeding binnen en hij groeit ook goed. Vandaag ging het ook goed volgens mijn man, want die heeft hem een groentehapje gegeven en het ging wel redelijk, totdat ie ging huilen toen is mijn man ermee gestopt en heeft hem maar de fles aangeboden en die had Amir binnen no time naar binnen, melk is en blijft zijn favoriet, hihihi

Voor zometeen welterusten en morgen gaan we er met frisse moed weer tegenaan!!!

Groetjes,

mama van Amir
 
Ik zou inderdaad voor de hapjes een moment kiezen dat je zoontje niet moe is en ook geen honger heeft (dus bijv. half uurtje - uurtje na de fles ofzo?). En een of twee mini-hapjes is prima, het is maar dat 'ie went aan het lepeltje en aan nieuwe smaakjes. Je hoeft er echt zijn buikje nog niet mee te vullen, hoor! Gun 'm lekker de tijd om eraan te wennen. En als het echt niet lukt, kun je gerust een weekje wachten voor je een nieuwe poging doet. Geen haast!
 
Terug
Bovenaan