Wil graag gaan voor 2e kindje, maar man nog niet, wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Ons eerste kindje is ruim een jaar en de hormonen voor een tweede kindje beginnen bij mij nu echt te kriebelen. Ik ben maar heel even aan de pil geweest na de geboorte van ons zoontje, maar had geen zin meer in die hormonale troep en ben dus na twee maanden gestopt. Tot nu toe vrijen we safe met andere voorbehoedsmiddelen. Maar ik zou vanaf volgende maand heel graag weer willen gaan voor een tweede. Het probleem is dat mijn man dit nog niet ziet zitten. Vorige keer was ik meteen de eerste maand zwanger en hij denkt dat dat nu weer zo zal gaan. Hij wil nog wachten tot na de zomer. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat dit inderdaad weer kan gebeuren, maar wie zegt dat en wie zegt dat een volgende zwangerschap ook gelijk goed zal verlopen? En wat mij betreft zou ik het prima vinden mocht het zo snel weer raak zijn! Er zijn zoveel meiden die al maanden of zelfs jaren in onzekerheid leven omdat het niet lukt!
Maar goed ik zal mezelf dus voorlopig in moeten houden, maar ik ben bang dat ik daar in de loop van de tijd steeds sjacherijniger om zal worden.
Wie zit in hetzelfde schuitje? (eventueel voor een derde of vierde kindje) en wil haar gedachten en gevoelens met mij uitwisselen op dit forum?

Groetjes Wiebel

Hoi Wiebel,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, wij zijn nu bezig met ons eerste kindje vandaar. Maar ik zou gewoon doen wat mijn hart ingeeft. Het kan inderdaad zijn dat het niet gelijk raak is, ik hoor van vriendinnen ook vaak dat het bij de ene nogal veel kan schelen met de andere kwa tijd zegmaar. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en probeer anders een middenweg. Heel veel succes!

Groetjes Vic

Een klein beetje ervaring heb ik wel. Ik wil ook graag voor een volgende en mijn man wil graag een zomerkindje. Daarom wilde hij wachten tot oktober. Nou ja, goed, maar toch heb ik hem uitgelegd hoe ik mij voelde. Dat wist hij helemaal niet!!!
Ik heb met dat gesprek toch een paar maanden gewonnen, niet zo snel als ik het wilde, maar toch!!!
Je moet er bij zoiets toch allebei achter staan, toch?!

Veel succes!!!
Liefs

Bedankt voor jullie reacties. Dat argument gaf mijn man ook al, dat hij een zomerkindje wil. Maar ik heb echt zoiets van: dan moeten we nu nog een half jaar wachten en dan maar hopen dat het gelijk raak is! Want anders wordt het al snel een herfstkindje en de klok tikt steeds verder door. Ik denk dat we het er inderdaad maar eens even rustig over moeten gaan hebben. Misschien had hij niet verwacht dat ik zo snel alweer een tweede kindje wilde. Ik moet van het weekend ongesteld worden en ik denk dat ik dan wel ga beginnen met foliumzuur slikken. Baadt het niet dan schaadt het niet. Mocht mijn man toch ineens van gedachten veranderen binnen een paar maanden dan kunnen we gelijk beginnen ;)
Maar ik vind ook dat we er wel beiden achter moeten staan, daar heb je groot gelijk in teygetje. Ik kan vast nog wel wat geduld opbrengen, maar als ik maar niet tot na de zomer hoef te wachten, dat vind ik echt te ver weg.
Veel liefs!

Herkenbaar, maar bij ons toch iets anders... Ik wilde altijd al een 2e en mijn vriend begon na de geboorte van onze dochter te roepen dat hij het wel goed vindt zo. Januari 2009 heb ik voor het eerst een goed gesprek met hem gehad en heb aangegeven dat hij maar aan het idee moet gaan wennen, ik wil een 2e! Wist hij van tevoren! Hij vindt het allemaal veel geld kosten en is bang dat dat ten koste gaat van de levensstijl die wij nu hebben. Ik vind ons gezin zo niet 'af'. Kortom een verstandelijke NEE tegen een emotionele JA. Ik heb hem zelfs gezegd dat er eerder relaties zijn stuk gelopen om deze 'kwestie'... Inmiddels zijn we een heleboel gesprekken, tranen, discussies en bijna een jaar verder...

Ik heb hem voor de feestdagen laten weten wat er op mijn verlanglijstje staat. Een 2e kindje! Ik had me voorgenomen om te wachten tot na mijn verjaardag (02 januari) en dan zou ik hem mededelen dat ik de spiraal zou laten verwijderen. Als hij dan voortaan met condoom wil vrijen, be my guest, maar ik kap er mee!

De avond van mijn verjaardag kreeg ik mijn (op 1 na) mooiste kado tot nu toe... Hij stemde in met nummer 2! Op vrijdag 08 jan 2010 heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen!

1 Ding vind ik heel belangrijk. Doe niets stiekem! Sommige mensen raadde mij aan om de spiraal te laten verwijderen zonder dat mijn vriend dat zou weten... Dat vind ik echt niet kunnen!

Trouwens, de kans dat het weer in 1x raak is, is minimaal! En een kind valt niet te plannen!

Heel veel succes er mee!

Terug
Bovenaan