wil graag jullie mening

ik zit met het volgende, ik weet wel dat ik nog 3 maanden heb maar ik moet binnenkort naar het ziekenhuis om mijn bevalling te bespreken.

de bevalling van mijn eerste zoon was een drama, 1 groot drama van 19 uur lang. mijn vliezen braken 's nachts om 3 uur, om 4 uur begonnen de weeën en ik had pas om 12 uur smiddags 1 centimeter ontsluiting. gevolgd door uren lang ondraagelijke pijn, had ik om half 7 s'avonds pas 4 centimeter. de vk vond dat een thuisbevalling niet ging lukken en moest naar het ziekenhuis. eenmaal daar aangekomen had ik zomaar volledige ontsluiting (21.15uur) en mocht ik persen. mijn zoon zat zo vast in mijn bekken dat ie geen millimeter naar beneden kwam dus het vacuumpompje kwam erbij. wat was dat vreselijk!!!! heb een half uur geperst en toen is er heel snel besloten dat ik een spoedkeizersnede moest, aangezien de hartslag van mijn zoon wegviel als ik een wee had. hij moest er direct uit anders zou ie het niet overleven.

al met al is de keizersnede me goed bevallen, heb wel veel pijn gehad maar met mijn 'onderkant' was niks mis en dat vond ik wel heel prettig. nu moet ik dus gaan bedenken wat ik bij m'n tweede zoon wil, natuurlijk proberen of weer een keizersnede. ik denk er elke dag over na, maar ik ben zo bang voor een natuurlijke bevalling, met totaalrupturen of gigantische knippen of dat m'n baarmoeder open scheurt. daarentegen heb ik veel moeite gehad met het feit dat ik het stuk 'geboorte' heb gemist, dat je kind 'vies' op je buik word gelegd, dat je hem voor het eerst zelf kan vasthouden, dat je hem voor het eerst hoort huilen enz enz. ik weet niet wat ik moet!!!! HELP!!!

Ja, wat een vreselijke bevalling moet dat geweest zijn.
Kan me voorstellen dat dit zo traumatisch is geweest dat je er nu weer zo tegenop ziet.
Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met bevallen, dit wordt m'n eerste. Ik zie er helemaal niet tegenop en heb maar bedacht dat uitscheuren enzo een hele grote kans is, en dat ze dat wel kunnen hechten.
Ik zou je goed laten adviseren in het ziekenhuis en vragen naar hun ervaringen en verwachtingen. Je bent al in het ziekenhuis, dus je kunt het altijd op de natuurlijke manier proberen, misschien wel met pijnbestrijding.
Lukt het dan niet, dan kun je altijd nog voor een KS gaan.
Bespreek je angsten en onzekerheden met de gynaecoloog. Je bent vast niet de eerste met dit dilemma.
Succes met je beslissing!

Groetjes!

ja ik snap dat je er bang voor bent. Maar ik zou als ik jou was gaan voor een ziekenhuis bevalling met in je achterhoofd, dat als het mis gaat je snel bij de operatiekamer bent. Dan kun je het in alle "rust" toch op de natuurlijke manier proberen en lukt dat niet, dan is er ook niks aan de hand want dan ben je er al.... En ik denk dat je lichaam van een natuurlijke bavlinng beter / snller heelt omdat het de "natuurlijke" weg is en een keizersnee zit je toch met je buikspieren enzo...

Maar ja dit is puur mijn mening, je moet er vooral zelf achter staan!

Succes met beslissen!

Ik heb inmiddels twee bevallingen achter de rug waarvan een een keizersnee en de andere natuurlijk. Ik heb in beide gevallen een ruggenprik gehad en daardoor in ieder geval tijdens de bevalling geen pijn gevoelt. Bevallen zal nooit mijn hobby worden maar door de prik is het stuk tot het persen beter te doen en als het dan toch op een ks uitloopt hoef je niet meer onder narcose en ben je er iets meer bij als het kleintje er eenmaal is. Belangrijkste is uiteindelijk het resultaat en dat is je beloning in welk geval dan ook

Nou ieder geval zkh want dat wordt sowieso aangeraden na n keizersnede. Ik zou me laten adviseren door de gynecoloog. Die doen de hele dag niets anders en die weten vast wel wat t Beste voor je is.

Ten eerste wat heftig zeg!!
Ik zou me ook suf piekeren..
Ik ben het wel met de meesten eens, natuurlijk proberen en keizersnede kan snel genoeg.
Bespreek dit met de gyn of je vk, die kunnen je ook geruststellen.
Geen bevalling is hetzelfde, dus wie weet gaat het deze keer wel goed! Heel veel succes met je beslissing!

Terug
Bovenaan