Wil graag wat weten van julie.

A

Anoniem

Guest
Joëlla is nu 7 maandjes oud.
En ze drinkt eigenlijk bijna altijd haar 3 flessen van 240 cc niet meer leeg.
Ze laat regelmatig 60 a 70 cc staan.
Gister avond bij haar laatste fles liet ze zelf 120 cc staan.
Ik tel elke dag hoeveel cc opvolgmelk ze nou totaal binnen krijgt op een dag, en dan zit ze zo rond de 600 cc.
Naast haar opvolgmelk krijgt ze wat fruit, waar van maar een paar hapjes, s'middags krijgt ze een broodje met smeerworst, soms gaat het broodje wel helemaal op, en soms laat ze echt bijna het hele broodje staan, soms krijgt ze dan ook nog een rijstwafeltje, en s'avonds krijgt ze een groente potje die eigenlijk altijd op gaat, en daarna nog een danoontje die soms op gaat.
S'middags tussen door krijgt ze nog wat fruitdrink, of roosvicee, waar van ze meestal 50 a 70 cc van op drinkt.
Ik vind het allemaal maar erg weinig wat ze drinkt en eet.
S'morgens krijgt Joëlla ook geen pap want dat wil ze niet, en ik doe dan ook maar 1 eetlepel rijstebloem door haar fles.
Hoeveel cc opvolgmelk moeten kindjes van 7 maanden nou op een dag binnen krijgen??
En hoeveel cc drinken en eten julie kindjes op een dag??

Ik word hier echt moedeloos van maak me elke dag op nieuw weer druk of Joëlla wel voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

HOI,

Mijn dochter is 10 maanden en volgt al een tijdje dit schema:

7:00 200 cc opvolgmelk
9:00 fruithap
11:00 200 cc opvolgmelk 2 2 scheppen bambix
13:00 boterham en flesje diksap (drinkt ze de hele middag van dus niet meteen op)
17:00 olvarit potje 8 maanden
19:00 200 cc opvolgmelk

Ik weet nog dat ik ook op een gegeven moment afvroeg wanneer het 4e flesje zou wegvallen. Uiteindelijk ben ik gestopt met het middagflesje en ter vervanging krijgt ze een boterham met sap. Gaat prima!!

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Marielle

Hoi,

Ik  vind dat je helemaal niet moedeloos hoeft te zijn, want jouw dochter doet het echt  voortreffelijk met het eten. Als ik lees dat ze alles bij elkaar nog  600 cc melk binnenkrijgt, zit je al ver boven wat ze eigenlijk nodig heeft. Ik heb een schema van het CB waarop staat wat ze moeten hebben.

1 flesvoeding van  200cc, 1 papvoeding  van 200cc, 1 broodmaaltijd, 1 warme maaltijd en 1 fruithap. Bij de broodmaaltijd hoort een bekertje melk (100-150cc) en bij de warme maaltijd hoort een toetje.  

Je ziet dus dat ze meer dan genoeg binnen krijgt. En onthoudt één ding. Grote eters worden niet geboren, maar gemaakt. Maak je dus geen zorgen, ze doet het  naar mijn mening fantastisch.  En als ze eens een dag minder eet, hoeft dat niet meteen van alles te betekenen. Ze kan last hebben van het tandjes krijgen of zich gewoon niet lekker voelen. Zolang het maar geen week aan een stuk is en ze toch regelmatig goed eet, is het goed. En zelfs dan hoef je je vaak geen zorgen te maken. Ik weet het, het klinkt erg makkelijk, maar ik heb er met mijn oudste hetzelfde voor gestaan en ik kreeg keer op keer van het CB te horen dat ik me niet zo'n zorgen moest maken, omdat een kindje echt wel gaat eten als ze ergens een tekort aan krijgt (de echte uitzonderingen daargelaten). En die 600 cc, maak je daar dus maar niet druk om, dat is echt genoeg.

Siebe is nu bijna 9 maanden en krijgt met moeite 300 cc melk binnen, wat hij per dag moet hebben.  Verder heeft hij ook dagen dat hij b.v. weinig tot geen groentehap wil. Ik vind dat soms ook moeilijk, maar compenseer dat dan maar door hem b.v. 's avonds ook pap te geven i.p.v. alleen melk.

Succes ermee!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan