Wil graag zwanger worden maar het lukt niet

<p>Dag dames,</p><p>wij hebben 2 mooie kinderen van 3 en 2 jaar oud. Nu willen we graag een 3e kindje erbij maar het lukt ons helaas niet. We proberen het nu al 7 maanden maar tot nu toe niks. Ik ben bij de gynaecoloog geweest voor een onderzoek en een eisprong had ik wel dus daaraan zou het niet kunnen liggen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips of iets want ik begin radeloos te worden, want ik snap niet hoe het kan dat het niet meer lukt. Bij de eerste 2 zwangerschappen was het vanaf de eerste keer al raak en nu al maanden niets. Ik heb nooit de pil gebruikt of wat dan ook dus daaraan zou het ook niet kunnen liggen.</p><p>Groetjes </p><p> </p>
 
Vervelend dat je je zo voelt en ook herkenbaar. ? Maar heel waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand. Er staat nog steeds "standaard" een jaar voor, 12 maanden, en daarin wordt ergens in de 80% van de gezonde vrouwen tussen 30 en 34 jaar zwanger. Als het dan dus in sommige gevallen nog iets langer duurt dan 12 maanden, is dat ook niet gek. Zelf hier met 1e kindje 3 maanden over gedaan (daarvoor ook 1x na 3mnd zwanger, maar vroege miskraam dus was toen al langer van de pil af) en nu de tweede keer 10 maanden (geteld vanaf stoppen pil). Lijkt en voelt soms lang maar is gewoon de natuur. Het zou ook wat zijn als we allemaal altijd binnen 1 ronde zwanger zouden zijn...aan de ene kant soms handig, maar zou ook extreem veel ongewenste zwangerschappen opleveren. ? En hoe cliché het ook is: tuurlijk, wat bezorgdheid/gedachten erover af en toe horen erbij, maar je extreem veel zorgen maken gaat echt niet helpen; dan maak je gewoon stofjes aan (stress) die nergens goed voor zijn maar ook daar niet voor. Na 7 maanden proberen dachten wij ook nou nu mag het echt wel eens raak zijn, en paar maanden later was het gewoon zover. Dus ja: ervaring mee, en het is heel normaal. Zou proberen het echt los te laten. ?
 
Lastig he!

Hier ook 2 kinderen van bijna 4 jaar en 2 jaar. We zitten in ronde 3 voor een 3e kindje. Bij beide kinderen was het in 1x raak, dus ik snap je precies! Deze 3 rondes duren me al veel te lang, al besef ik heel goed dat 3 rondes nog maar heel kort is. Mijn cyclus is keurig 27/28 dagen en we vrijen op de 'juiste' dagen. Afwachten maar, hopelijk is het voor jou snel raak en voor mij ook ;)
Maar het geeft wel vraagtekens als het bij eerdere kinderen in 1x raak was en daarna ineens maandenlang duurt. Dat vind ik ook hoor!
 
Ik vind het zo raar omdat ik nooit voorbehoedsmiddelen heb gebruikt of wat dan ook en omdat het bij de eerste 2 kinderen echt super makkelijk ging. Nu proberen we het al maanden en nog steeds niet ? ik zou ook echt niet weten waardoor t niet lukt. Heb wel de afgelopen tijd enorme stress gehad, t kan toch niet daaraan liggen? Want ik ken wel wat mensen die ook enorme stress hebben gehad maar alsnog zwanger zijn geraakt toen 
 
Terug
Bovenaan