Wil hartje horen

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal

Morgen moet ik naar de verloskundige om te proberen het hartje te horen. Vorige week ben ik geweest, maar toen konden we het hartje niet horen (ben nu bijna 12 weken). Op de echo van vorige week heb ik het hartje wel zien kloppen, maar ik wil het ook heeeeeel graag horen toch even de bevestiging. Zijn er meer die het hartje pas rond de 12 weken konden horen bij de VK of nog later.

Groetjes Nicole

Hoi,
Ik kon het hartje pas veel later horen, weet niet meer precies wanneer maar zeker niet met 12 weken.
Mijn kindje ligt erg diep en er ligt een placenta voor, dat kan dus een oorzaak zijn dat je het niet kan horen. Maar misschien lukt het bij jou wel.
Ik hoop het voor je, het is erg mooi en een geruststellend idee.
Groetjes Rene 36+2

Ja ik was ook zo ongeduldig. Mijn VK ook. Die ging bij 8/9 weken al luisteren. In het ziekenhuis hoorde ik dat dus eigenlijk niet echt mag. Pas bij 12 weken. Je zend namelijk geluidsgolven naar het kindje en dat is niet echt goed om al zo vroeg te doen. Er wordt wel makkelijk over gedaan maar ik vind er wel logica in zitten eigenlijk.  

Hoi Charlot81

Waarom is dat slecht voor de baby als je bijv. eerder naar het hartje probeert te luisteren als 12 weken. Ik ga morgen en ben bijna 12 weken en hebben al een keer geluisterd bij bijna 11 weken.Toen hoorde we dus niets.
Ik heb dit nooit eerder gehoord van de geluidgolven?

Groeten Nicole

het is slecht omdat je baby dan nog erg klein is. Het feit dat je het hartje dan nog niet kunt horen bewijst wel hoe klein hoe je baby dan is. En daar geluidsgolven naartoe sturen is gewoon niet goed. De geluidsgolven die zo'n apparaat om het hartje te beluisteren zend zijn overigens niet te vergelijken met een echoapparaat. Een echo kan dus wel.
Bij mij ging mijn verloskundige ook luisteren hoor bij 8 weken. Niks aan de hand verder maar of het goed is is vraag 2.

Hoi

Ben net bij de VK geweest en we hebben het hartje gehoord.
Wat was ik blij om het te horen.
We gaan het nu ook tegen iedereen vertellen, want ik kon al bijna niet meer wachten. Ben 12 weken.
Lees iedere dag op de forum dus tot hoors

Groetjes Nicole

Hoi Nicole,

Wat goed voor je zeg!! Van harte gefeliciteerd. Ik ben nu 10 weken zwanger en heb pas over 2 weken (op 2 oktober) mijn eerste echo. Ik lees op het forum daar trouwens hele verschillende berichten over. De een heeft met 8 weken al een echo en de ander pas veel later. Bij mijn eerste afspraak met de vk werd alleen maar een vragenlijst doorgenomen en moest ik bloed laten prikken. De uitslag van het bloedonderzoek hoor ik trouwens ook pas 2 oktober maar daar maak ik mij niet zo druk om. Ik vind de echo wel heel spannend en het lijkt wel of die 2 weken voorbij kruipen. Vooral als je dan ook nog van die prettige dromen hebt over een echo waar uberhaupt niets op te zien is of waaruit blijkt dat het hartje niet klopt..........ppppffffff wat word ik daar onzeker van zeg. Zal blij zijn als het zover is.

Fijne zwangerschap en geniet ervan.

Hai dame's,

Voor zo ver ik weet is naar het hartje luisteren geen problemen voor de gezondheid van je kind.

Ik zelf heb het hartje gehoord toen het  8 weken was, dit doormiddel van een inwendige echo omdat het nog te klein was voor een normale echo. Het is inderdaad het mooiste wat je mee maakt het kloppende hartje in je nog strakke buik! Een piepklein mensje dat daar zit die geheel afhankelijk is van zijn mama!

Ik wens jullie een ongelofelijke spannende maar vooral voorspoedige zwangerschap toe!

Ik moet nog een ruime 10 weken en kan bijna niet wachten tot het zo ver is!

Liefs Maup

Terug
Bovenaan