Wil het toch graag weten.

Hoeveel cc opvolgmelk moeten kindjes van 6 maanden nou binnen krijgen op een dag??
Joëlla drinkt 3 keer 240 opvolgmelk op een dag.
Ze eet een heel groente potje van 6 maanden op, en daarna nog een halve yogolino.
Verder eet ze tussen de middag een paar stukjes brood met boter, en wil ze s'ochtents maar een paar hapjes fruit.
Is dit voldoende wat ze eet en drinkt??
Ze wil ook geen diksap, of thee.
Alleen maar haar opvolgmelk.
Is dit goed?? en hoe zijn julie voedingsschema's.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Yoëll eet en drinkt als volgt;

7.30 a 8 uur fles 230cc (de ene dag gaat het op de andere dag is er 40cc over)

9.30   fruithap (1 stuk fruit, bv halve appel en halve peer)

12 uur boterham smeerworst en fles 230cc (de ene dag gaat het op de andere dag is er 40cc over)

14.30  a 15 uur diksap (de ene dag drinkt hij 100cc en de andere dag niets, vaak in combinatie met de flessen of hij deze op heeft of niet)

17.30 200 gram groente/aardappelen/vlees en een yogolino

21 uur fles 230cc met 2 eetlepels rijstebloem (deze gaat tot de laatste drup leeg)

Ik bied hem de hele dag door wel diksap aan, maar de ene dag heeft hij er wel zin in en de andere niet.

Groetjes Pauline

Oh ja Yoëll is 6 maanden

hoi hoi,

Lastig is dat he, elke keer die twijfel of de kleintjes wel genoeg binnen krijgen. Ik heb zelf precies hetzelfde, maar heb wel een handig schemaatje van het cb gekregen waar op staat hoeveel ze rond die leeftijd horen te krijgen. Er staat wel heel duidelijk bij dat elk kind anders is, het hangt ook weer af van gewicht enz.
Bij 6 maanden staat dat ze 3 of 4 flessen/borstvoedingen moeten krijgen en een fruit en groentehapje. Ze bedoelen daarmee flessen van 200 cc. Vergeet niet dat in fruit en groente ook vocht zit. Het belangrijkste is dat je kind zich goed voelt, levendig is en genoeg plast. Als dat allemaal zo is, dan zal ze er genoeg aan hebben.
Mijn zoontje is op dit moment ziek, oorontsteking, erg zielig en met resultaat dus dat hij bijna niet wil drinken. Ik laat de hapjes dus ook allemaal voor wat het is en geef zo vaak mogelijk flesjes zodat hij maar genoeg vocht binnen krijgt. Op zo'n moment zijn die fruit en groente dus helemaal niet belangrijk even.Hij komt al een paar dagen net wel of net niet aan de 500 cc en dus hou ik de plasluiers goed in de gaten.

Ze mogen met 6 maanden brood, maar hebben het nog niet nodig, als ze met 7 maanden nog geen broodje eten raden ze aan om pap te geven. Tussendoortjes zoals koekjes enzo mogen wel, maar hebben ze ook nog niet nodig tot ze een maand of 9 zijn.Als ze die 3 grote flessen zo goed drinkt zou ik me geen zorgen maken, dan is sap in principe niet eens nodig.

Toen mijn zoontje nog niet ziek was, dronk hij   flessen van rond de 200 cc en 's ochtends een fruithapje en 's middag en 4 maanden potje groente.
Van de week wel 6 maandenpotje geprobeerd, maar hij kokhalste er in, toen was hij al niet helemaal fit, dus ben benieuwd of het om het potje was, of omdat hij ziek was.

Ik snap je gevoel heel goed hoor, maar elk kind verschilt, sommigen krijgen al heel veel, terwijl anderen met 6 maanden net met een paar hapjes oefenen.

groetjes leetje 1981

Wat een onzekerheid he?? hier nog een hoor
Matthijs is volgende week 7 maanden   en krijgt het volgende:

3x200 cc opvolgmelk (Matthijs vindt pap heel vies, krijgt gewoon 3 flessen...)
+/- 100 gr fruit (= 1/2 potje voor 6 maanden)
1/2 potje groente/vlees/aardappels

Hij mag van mij veeel meer als hij wil, maar hij heeft hier genoeg aan.
Bij ons op het CB mag je vanaf 7,5 maand starten met brood, ben benieuwd hoe dat gaat....

Hoi hoi,

mij werd ook geadviseerd om 600cc per dag te drinken. Twan wil ook geen diksap, vruchtensap of afgekoelde thee, maar alleen zijn opvolgmelk of gewone warme melk. Ons schema ziet er als volgt uit. Twan is ook 6 maanden:

07.00 uur 200 cc opvolgmelk met 6 eetlepels pap (uit een bordje met een lepeltje)
10.30 uur half potje fruit
12.00 uur 1 boterham  en een flesje opvolgmelk 100 cc
16.00 uur 1 koekje (liga, startkoekje, rijstwafel of ontbijtkoek) en 100 cc opvolgmelk
18.00 uur eet hij met ons mee.
19.00 uur 200 cc opvolgmelk en hup naar bed.

Succes

Ik ga ook wel zelf koken uiteindelijk denk ik. Als hij vanaf 8 maanden wat meer dingen mag hebben zoals pasta's dan wordt dat een stuk makkelijker. Wel apart om te horen dat er meer mensen zijn die bij 6 maanden al broog geven, bij ons wordt het echt afgeraden op het CB....

Terug
Bovenaan