wil ik het weten of niet??

hey meiden,

vandaag ben ik precies 16 weken, begin al een buikje te krijgen.. ben goed aan het genieten en ben aan het kijken voor babyspullen..

alleen ik zit met een volgend luxe dilemma:
wil ik het weten of niet?

In eerste instantie had ik zoiets van: het is wel erg speciaal om het niet te weten, omdat iedereen het wil weten. En ik wil eerst de 20 weken echo afwachten om zeker te weten of alles goed is..
maar ik merk dat ik me steeds zekerder voel en aan het genieten ben!

Maar aan de andere kant, het is lastiger om kleding en zo aan te schaffen en de babykamer.

weet iedereen (of gaat iedereen) van dit forum weten of je een jongen of meisje krijgt?

En voor diegene die dat niet willen weten, hoe pak je dit aan qua kleding en zo. Ik heb ondertussen nu een aantal witte/beige kledingstukken gekocht. En heb zoiets van: als de baby er is, dan bestel ik wel via internet allerlei kledingstukken en krijg dan waarschijnlijk ook veel. nu heb je alleen de basis nodig..

maar weet het echt niet. Mijn vriend is er nog niet overuit of we het echt niet willen weten en ik wil dat we er samen 100% overuit zijn.

liefs diaan

Lastig hoor. Ik weet het. Maar bij de eerste wist ik het niet. Het gaf me geen speciaal gevoel bij de geboorte, ik moest zelfs wennen. Bij de kids daarna wisten we het wel en ik vond dat zelf erg prettig. Nu vind ik het veel echter voelen.

Maar het is echt een persoonlijke keuze die gevoelsmatig goed met voelen. Je moet er samen inderdaad voor de 100% achter staan.

Wat betreft kleertjes ik vind het heerlijk om al gericht te shoppen, maar je hebt helemaal gelijk dat het na de hand ook kan. En inderdaad je krijgt heel veel.

Hey meid,

Je moet er idd wel zeker van zijn, allebei! Bij ons zoontje wisten we dat het een jongetje was, ik moest en zou t weten. Mn man vond t ok maar zei toen al dat hij t bij een tweede niet wil weten. En zo geschiede, mn man wil t geslacht niet weten. Tja... Ik t liefste wel maar wil t dan voor onszelf houden, maar weet ook dat mn man dat toch niet geheim kan houden. Dus ik denk dat ik t wel prima vind om t niet te weten, de verrassing lijkt me ook onwijs leuk en spannend!
Daarnaast denk ik: ach, als het een meisje is heb ik de roze kleertjes zo besteld op Internet en het behangetje voor de kamer ook. En je hebt niet veel kleertjes nodig in t begin, je krijgt zoveel van bezoek, helemaal bij n eerste of als t een ander geslacht is.

Kamertje is wit en heb veel rode accessoires, dat vind ik voor beide geslachten leuk, fris en vrolijk. En die accessoires die evt roze zijn, die komen heus wel. Ik koop dan wel een roze pakje voor de zekerheid om mee te nemen naar het ziekenhuis, en de rest heb ik veel wit en grijs.

Succes met jullie beslissing!

hey meid

respect voor de meiden die het niet willen weten, zou het echhhttttttt niet kunnen haha wilde het zsm weten dus wist het bij 14 weken al. het maakt het veel echter als je het weet vind ik. we noemen ukkie nu ook al bij naam enzo hihi. plus de kamer die ik heerlijk met roze accessoires kan vullen :)

ik denk zelfs als mn vriend het niet zou willen weten dat ik stiekem een echo had laten doen erg he hahaha, maar gelukkig was hij net zo nieuwsgierig als ik! ben benieuwd naar jullie keuze meid

xxx

hoi!
je kan ook vragen of ze het opschrijven bij de vk of op een briefje schrijven. dan kan je altijd beslissen of je het later wil weten!! en qua kleertjes kan je aan je kraamvisite vragen of ze kleine maatjes willen kopen, dan heb je zo een hoop! en de kraamhulp wast elke dag dus schoon is het zo weer!!

ik zou het zelf graag willen weten maar mijn man niet, dus doe ik het ook niet, anders komt hij er toch achter.. hihi ik ben niet zo goed in het verbergen van dingen! bij onze eerste wisten we het wel, vond ik heerlijk, bij de tweede wisten we het niet en dat vond ik minder leuk...

succes met beslissen :)

groetjes een nov.mama

Bij de eerste 2 wisten we het niet. Vond ik prima. En kleertjes kregen we heel veel dus de meiden hadden snel roze aan :) ik had gewoon witte kleertjes gekocht voor de eerste 2 dagen :)
Nu willen we het wel weten. Nou ja mijn man. van mij hoeft het niet maar hij wil het wel. Nou prima dan gaan we proberen te spieken met 20 weken.
Die verrassing van het niet weten vond ik erg leuk :)
we hebben een wit kamertje dus daar mee maakt het ook niet uit. Nu krijgt deze ukwel roze of blauwe gordijenen want die lime groene heb ik nu wel een keertje gezien na bijna 5 jaar.

Hier nog een twijfelaar... Ik weet het ook niet meer, wel niet wel niet. Bij Rens wisten wij het niet dat was erg bijzonder! Volgende week hebben wij 20 wk echo en dan moet ik de dag ervoor beslissen van mijzelf. Mij Man wil het niet weten, bij Rens Hadden wij ook alles wit, crem en grijze kleertjes, de store jongens kleren had hij de 2e dag al aan. Zo snel gaat dat via je man of moeder noem maar op... De kamer voor de kleine is zilver met grijs. Daar zou ik het niet voor willen weten, het is een gevoel dat het lijkt meer te verbinden met je kindje, (is dat zo meiden?) ik ben bang als ik het weet, ja dat is het dan. Ik omschrijf het als een verjaardagscadeau waar je heel nieuwsgierig naar bent, je weet het, dan is het leuke er af. Je moet die beslissing zelf maken, hoe moeilijk die ook is. Ik kan t weten ;) laat je je beslissing weten ik ben erg benieuwd xxx Sam

Wij willem het niet weten. Dan is de grootste verrassing er af! Klinkt raar maar eigenlijk interesseert het me niet wat het is. Ik ben veel nieuwsgieriger naar mijn kind, uiterlijk, karakter.

Qua kamertje: wij hebben alles wit met rode en zilvergrijze accesoires. En zo hier er daar kom je beertje Paddington tegen.

Qua kleertjes: idd makkelijk als je het weet maar er is zoveel neutraals te koop. Nou ben ik toch al niet zo van het roze met rouches zeg maar, maar van de wat stoerdere kleertjes dus dat maakt het ook wat makkelijker.

Succes met het maken van je keus!

Terug
Bovenaan