Wil je dit wel of niet weten??

A

Anoniem

Guest
Sommige van jullie testen al heel vroeg, zelfs nog voor de nod..
Mijn vraag is, waarom??

Gisteren was er een item op rtl4 dat ongeveer de helft van de zwangerschappen eindigd in een miskraam..
Daarvan zijn er heel veel waarvan de vrouw het niet weet omdat het zo kort na het zwangerraken gebeurt..

Afgelopen maand werd ik pas op dag 33 ongesteld. Wat had ik eraan te weten dat ik op dag 30 zwanger was.. om het op dag 33 misschien weer kwijt te raken...?

Sorry hoor, maar dan blijf ik liever effe in het ongewisse en bespaar ik mezelf die teleurstelling van die mk.. door gewoon te denken dat ik ongesteld ben geworden...

Voor mijn geen testen tot ruim na de nod..  ook zonde van het geld vind ik trouwens.. vooral voor diegene die wel zwanger zijn maar waarvan het zwangerhormoon zich pas na een week uit.

Waarvoor zijn we toch zo ongeduldig...??

'Dit even ter overdenking'

Liefs Julia

Hoi Julia,
Het testen voor de NOD begrijp ik ook niet zo goed. Maar dat moet iedereen natuurlijk
voor zichzelf beslissen. En dat het geld kost... Het zij zo.
Ik had gister mijn NOD en vandaag getest omdat ik heel regelmatig ben.
En ik ben dus idd zwanger. Tuurlijk kan het misgaan. Maar dat is de natuur, het is dan
toch ook fijn om te weten dat je iig zwanger kunt worden?
Maar goed ieder voor zich. Ik   begrijp het ongeduld en ik begrijp je angst voor
teleurstelling.
Laat iedereen gewoon lekker haar gevoel volgen.
Liefs Melanie

Hoi Julia,

Ik begrijp wat je bedoeld meis.
Eigenlijk vind ik ook wel dat je beter pas kunt testen als je in elk geval een week overtijd bent. Gister kon ik me niet bedwingen en heb ik toch getest. Meteen teleurgesteld natuurlijk omdat het negetief was.

Wat betreft dat grote aantal miskramen. Jemig had niet gedacht dat dat er zoveel waren.
Ik denk inderdaad dat veel mensen dat niet weten. Nu ik dat weet zal ik, denk ik, niet zo vroeg meer gaan testen. Lijkt me fijn om te weten dat je misschien een miskraam hebt gehad. Jakkie. :-(

Bedankt voor je berichtje dus.

Liefs, Nadine.

Hoi Melanie,

Daar heb je gelijk in hoor, dat iedereen haar eigen gevoel moet volgen.

Liefs, Nadine.

hoi,
grappig dat dit weer naar boven komt,vorige keer dat ik op dit forum was ging dat ook al zo.ik heb dus 3 kinderen,de jongste is nu bijna 7 mnd en zijn bezig voor een 4e.ik vind het logisch dat als je er erg mee bezig bent dat je jezelf niet kan bedwingen om toch vroeg te testen,zelf heb ik dat bij alledrie gedaan en wist ik het dus ruim 5 dagen voor de nod,en dat is als je zwanger bent toch ook wel fijn dat je het zo vroeg weet,zit je niet zo te wachten op je nod maar moet er wel bij zeggen dat mijn eisprong blijkbaar redelijk vroeg is of beter gezegt ik maak snel dat hormoon aan blijkbaar.hoe dat precies kan ,ik weet het niet maar vind het zelf wel erg fijn .en ja dat het mis kan gaan,ja dat kan altijd ook na dat je wel braaf gewacht hebt,de teleurstelling blijft toch even groot hoor.de een is gewoon wat geduldiger als de ander.
groetjes romy

Eigenlijk he, heb je wel gelijk. Ik was zelf ook bij de 1e ronde druk aan t testen. Kon mezelf gewoon niet in bedwang houden, was nergens anders mee bezig.
Maar heb t knopje maar even omgezet, mn ongi kwam, wel veel te laat.
Dus heb me druk gemaakt om niks...
Volgens mij is het wel zo, hoe meer je er mee bezig bent, dat je ongi daardoor best eens uit kan blijven.
Ga de nu komende ronde gewoon afwachten en wacht tot ergens in oktober wel met testen tenzij de duivels als eerder komen.
De teleurstelling is best groot als je voor je nod al weet niet zwanger te zijn.
Leuk dat je hier een onderwerp over hebt geplaatst.

Gr. mamaloe

Hoi,

Ik heb het onderwerp net even terug gekeken op editienl.nl en ik vind
het wel fijn dat bevestigd wordt dat dit bestaat. Ik heb namelijk het
vermoeden dat ik afgelopen maand een hele vroege miskraam heb gehad,
had veel symptomen van zwangerschap en heb ook een test met een heel
licht streepje gehad. Toen ik uiteindelijk ongi werd was de bloeding
ook dubbel zoveel als normaal (sorry voor de details). Voor mij is het
een voorzichtig teken dat ik dus wel zwanger zou kunnen worden, na
bijna een jaar proberen ga je daar erg aan twijfelen namelijk. Nu weer
flink oefenen en misschien is het dan deze ronde eindelijk raak! Nog
bedankt dat je deze uitzending onder de aandacht hebt gebracht ik had
het zelf nl niet gezien!

Groetjes Noor

Tjsa, wat zal ik zeggen. Ik wist mijn NOD niet precies ivm nog onregelmatige cyclus. Ik dus vrijdag een test gedaan en een heel vaag streepje. Zondag nog steeds vaag streepje. Maandag digitale test gedaan en die zei zwanger. Woensdag zag ik inderdaad het onderwerp op editie NL en ging er ook over nadenken. Ik had namelijk ook vanaf woensdag bloedverlies. En ja hoor, dit werd een miskraam. Het was zoals een menstruatie alleen met meer bloedverlies en meer buikpijn, wat ik normaal niet heb.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind om te weten dat ik toch weer snel zwanger was. Dat geeft me moed voor de volgende poging.

Groetjes.

Terug
Bovenaan