wil je geen wijntje?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, na een tijdje met jullie meegeleefd te hebben (en een boel wijzer geworden) meld ik hierbij ook eens aan en heb gelijk een praktische vraag. Ik probeer sinds 4 weken wat gezonder te gaan leven, wat schijnt beter te zijn voor de vruchtbaarheid en je weet nooit wanneer je zwanger bent nietwaar, het kan zomaar meteen raak zijn. Maar ik vind het wel lastig om te gaan met die blikken van...oh wil je geen wijntje?! Ik heb blijkbaar nogal een reputatie...ahum. Hoe doen jullie dat, ik raak een beetje door mijn smoesjes heen en vooral al het zwanger worden niet meteen lukt. Of overdrijf het nu en drinken jullie wel gewoon een glaasje (dit geld natuurlijk ook voor de rokers).

Ik ben benieuwd en allen succes!

Wijntje: 31jr, eerste ronde, NOD over twee dagen

Hoi Hoi!

Leuk dat je op het forum bent! Welkom!

Om even op je vraag terug te komen, ik zou als ik jou was gewoon een wijntje blijven drinken hoor. Overmatig drankgebruik is nooit goed natuurlijk, maar af en toe een lekker wijntje... gewoon doen hoor.

Misschien ben je ook niet a la minute zwanger en als je je nu al allerlei 'lekkers' gaat ontzeggen... als je zwanger ben mag je 9 maanden lang bepaalde dingen niet. En als je dan ook nog eens borstvoeding geeft, vul maar in.

Mijn advies: geniet lekker van je wijntje!

Liefs Bloempje

Dank lief bloempje voor je warme welkom en je advies, ik zal me wel proberen te beperken tot 1 a 2 glaasjes dan
(mmm lastig is net zoiets als dieeten, het makkelijker om helemaal niet te eten)

He Wijntje, ik sluit me helemaal bij Bloempje aan.
Gewoon lekker je wijntjes drinken hoor. Als je straks zwanger bent mag je het niet en als je daarna borstvoeding wil gaan geven weer niet.

Toevallig las ik van de week een artikel over of het nou wel of niet schadelijk is om af en toe een wijntje te drinken tijdens je zwangerschap. Het ene kamp zegt helemaal niet en het andere kamp zegt dat je niet kan aantonen dat ook één glaasje slecht is.

Ik kan niet ontkennen dat ik ook wel es een glaasje gedronken heb tijdens m'n zwangerschap. Ik denk dat het er in totaal 3 waren, dussss....  zo erg was het niet.

Veel plezier hier op het forum. Hopelijk hoef je hier niet te lang rond te hangen.

Succes.

TeHa

Hoi Wijntje,

Welkom!
Als ik jou was zou ik gewoon af en toe een wijntje drinken. Als je zeker weet dat je zwanger bent kun je altijd nog helemaal droog gaan. Het schijnt dat je in de eerste 4 weken (dus tot je NOD) niet veel mis kunt doen. Het kindje deelt dan nog geen bloed met jou. Dus als de test positief is, is het vroeg genoeg om te stoppen met drinken. Hou het alleen wel bij een paar, en drink je niet lam. Dat is ook niet geweldig voor je lijf als je niet zwanger bent.
Ik hoop dat het zwanger worden gauw gaat lukken voor je!

Groetjes, Kat

Ps: Wil je op de lijst? Of wil je even wachten tot deze NOD achter de rug is? En je dus een nieuwe NOD  hebt? (of gelijk op de zwangerenlijst kunt)

Hoi wijntje,

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een reputatie heb/had , maar sinds we zwanger proberen te worden, proberen we het toch wat rustiger aan te doen. Dat betekent voor mij, dat ik altijd en eeuwig de bob ben (smoes), behalve als ik weer ongi ben geworden.
Plus ik vind het makkelijker om helemaal geen wijn te drinken dan dat ene, of misschien twee, glaasjes. Bah, krijg je net te smaak te pakken.....!
Bij hele gezellige gelegenheden vind ik het nog wel eens vervelend want dan wordt iedereen gezelliger, en gezelliger, en nog gezelliger! En ik blijf aan de cola (domper).

Probeer hier voor je zelf een evenwicht in te krijgen, en veel succes ermee, en natuurlijk ook met klussen!

Groetjes,  
Aimee  

Hoi Wijntje,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben leen 25 jaar en 31 weken zwanger van ons eerste kindje.
Nu zul je denken wat doet zij nu hier op dit forum hahaha ik was nieuwsgierig hoe het zwanger worden bij jullie allemaal gaat.
Om even op jou vraag te reageren ik ben voordat ik ging stoppen met de pil eerst een half jaar daarvoor gestopt met roken. (heb ik altijd geroepen eerst stopen met roken en dan stoppen met de pil) Ook ik drink graag een wijntje (nu even niet dan) en heb ook gewoon mijn wijntje gedronken totdat ik wist dat ik zwanger was, want ik had zoiets van moet ik nu alles laten staan en misschien word ik wel niet eens zwanger. Het schijnt ook geen schade te kunnen verrichten voor de vrucht in het begin stadium.
De vierde maand was  het raak bij ons dus wat ik nu bedoel te zeggen geniet van je wijntje alleen drink geen hele flessen achter elkaar leeg Hahahahaha zo merkt ook niemand dat jullie bezig zijn om zwanger te worden.

Nou heel veel succes!!!

Groetjes Leen

Hoi,

Ik was gewoon altijd de BOB. maar ik heb niet zo braaf geleefd van tevoren, dwz als het weer niet raak was dan nam ik het ervan (dat mocht van mij). Nu bezig voor 2 doe ik rustig aan en geef ik gewoon aan aan mijn omgeving dat ik gezonder wil leven. Alleen minder koffie is nog wel moeilijk. Oh wat een goede is, laatst een operatie gehad en na de narcose had ik echt geen zin meer in koffie alcohol etc... maar ja das wel een omslachtige smoes...

Maar goed tel maar op 1,5 jaar proberen, 9 maanden zwanger en  9 maanden borstvoeding dat zou bijna 3 jaar geen alcohol en koffie drinken. En zowel de vk als de gyn zeiden dat af en toe een wijntje geen kwaad kond, dus ik heb tijdens mijn zw schap (na 3 maanden best wel eens wat gedronken (1x in de 2 weken een klein glaasje))

Terug
Bovenaan