Wil jij straks thuis bevallen en je partner in het ziekenhuis?

Waar moet volgens jullie de bevalling plaatsvinden: thuis of in het ziekenhuis? En zijn de meningen hierover bij jullie verdeeld? Als dat zo is, willen jullie dan meewerken aan een productie in KINDEREN over de plaats van de bevalling?
Ik wil dan graag jou én je partner interviewen en jullie verschillende meningen in een verhaal weergeven. Wil je meewerken, stuur  een mailtje aan: g.kleijne@jongegezinnen.nl.

Hallo,

Mijn man en ik waren het er gelijk over eens: wij willen in het ziekenhuis bevallen. Voor ons beide voelt dit het meest veilig. Dit voornamelijk omdat je dat alle zorg bij de hand het als er wat is. Bovendien hoor je zo vaak dat mensen tijdens of direct na de bevalling toch nog naar het ziekenhuis moeten, dat zien wij niet zitten. Als laatste voordeel zien wij dat je thuis de rotzooi er niet van hebt.

Succes
Carina Kunst
40 wk, 3 dg

Bij de eerste wisten we het allebei meteen: polyklinisch in het ziekenhuis bevallen, om dezelfde redenen die degene hierboven mij al geschreven heeft.

Nu ben ik 39 weken en 1 dag zwanger van de tweede en ik wil het zelf eigenlijk thuis proberen. Dit omdat ik nu al een dochtertje heb en het fijn zou vinden dat ik gewoon thuis kan blijven en we niet naar het ziekenhuis hoeven en haar uit logeren moeten brengen.

Maar mijn man wil graag dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Ik heb de vorige keer een subtotaalruptuur opgelopen en moest door de gynaecoloog gehecht worden. De verloskundige denk wel dat het litteken weer iets zal inscheuren. Ik denk dus toch maar datik dan voor het ziekenhuis kies, omdat ik er anders dan toch alsnog achteraf heen zou moeten.

Terug
Bovenaan