Wil niet alleen slapen, alleen maar vastgehouden worden

Mijn baby is nu drie weken oud. De eerste twee weken sliep ze voorbeeldig : drinken, slapen, drinken slapen etc.
Nu is het al een aantal dagen zo dat ze niet meer alleen in slaap valt . Alleen als ik haar vast houd slaapt ze, en als ik haar dan terug leg word ze meteen wakker. De nachten zijn nu erg onrustig , ze slaapt bijna niet (ze ligt dan naast mij in haar wiegje). Iemand tips of adviezen? Is het erg om haar telkens maar vast te houden zodat ze in ieder geval wel wat slaapt?

Heerlijk van genieten! We vonden dat in het begin ook lastig. En nu denk ik weleens, kon je nog maar rustig bij ons slapen ;-)

Ik snap je gevoel, dit hadden wij in het begin ook. Achteraf denk ik, had ik het mezelf maar makkelijk gemaakt en haar gewoon lekker gedragen en bij me gehouden.
Volg je gevoel, ze slapen vanzelf wel weer in hun eigen bedje..

Google het 4e trimester.

Nee het is niet erg om je baby vast te houden, nooit. Ze zijn nog zo klein en een dag of nacht ritme hebben/snappen ze dan nog lang niet. En zoals met alles is dit ook een fase. Wat eerder gezegd is.. geniet ervan. Mijn kind is nu 2 en vasthouden of knuffelen is er zelden hihi

dat is heel normaal. De eerste weken zijn zo inspannend dat ze overal wel slapen. En dan volgt een periode dat veel kindjes alleen maar bij je willen zijn en slecht slapen in een bedje/box/wagen. 
Rond 3/4 maanden gaat dat al een heel stuk beter. 

ik had een huilbaby die ook alleen maar op mij sliep als ze sliep. Ik heb uuuuuuren met haar rondjes door de woonkamer gelopen, gewandeld met haar in de draagdoek, met haar op de bank gezeten terwijl ze op me sliep. Wat veel pijn deed, omdat ik een zelf een zwaar herstel had. Dus nee, ik heb er niet erg van genoten. Maar het was de enige manier om haar in slaap te krijgen, en dat lukte al zo slecht. Dus ik gaf er wel aan toe. 

Rond 3 maanden ging ze in de box slapen en rond 4,5 maand waren alle slaapjes boven in haar bedje en hadden we best een fijn 3 slaapjesritme op redelijk vaste momenten. Niks voor hoeven doen, en ik heb mijn kind niet verpest door eraan toe te geven die eerste maanden. Dus vanuit mijn ervaring: doe maar lekker wat je kindje vraagt, deze moeilijke tijd gaat vanzelf beter met een beetje geduld. 

Mijn zoontje is nu 3 maanden en nog steeds slapen wij ‘s nachts een deel van de nacht ‘neus aan neus’ Hij valt dan in slaap na de bv, maar zodra ik hem in zijn bed leg, is hij wakker. Binnen ons bed kan ik hem zonder gedoe overal neerleggen en slaapt hij door. De co-sleeper staat er dan dus vooral als barrière, zodat hij niet op de grond valt. Bij mijn dochter heb ik de eerste drie maanden elke nacht geprobeerd haar na de voeding terug te leggen en in slaap te krijgen, met als gevolg dat ik er zelf vooral moe van werd. Niet lang nadat ik er mee gestopt was, ging ze doorslapen en was ook overdag haar eigen bed prima. Zoon maar meteen laten doen en hij slaapt ‘s nachts allerbest tegen mij aan, maar sinds weekje kan ik hem om 7u al prima in bed leggen en slaapt hij heerlijk. Het is ook allemaal nieuw en eng en vol indrukken, dus lekker doen wat fijn en goed voelt! Mij hielp het wel om me even in te lezen in samen slapen; zodat het wel zo veilig mogelijk gaat.

Snap niet helemaal hoe je hiervan kunt genieten zoals sommige mensen zeggen ? dit is gewoon super intensief en zwaar! Het is wel normaal.. het gaat ook vanzelf over. 

even volhouden! 

Ik denk dat de meeste bedoelen: genieten van de newborn fase. Het is zeker intensief maar ook kwetsbaar en mooi. Voor je het weet is je baby geen baby meer. Dan kunnen ze alweer zoveel etc

Terug
Bovenaan