Wil niet drinken

Wie heeft er tips voor ons ventje van 9 maanden. Sinds zijn oorontsteking wil hij niet meer uit de beker of tuitbeker water of thee drinken. Daarvoor vond hij het machtig interessant. Iemand tips?

Onze dochter heeft rond die leeftijd ook heel moeilijk gedaan met drinken. Wilde niet meer uit de fles drinken, niet uit de antilekbeker en niet uit een open beker. 
Uiteindelijk hebben we een rietjesbeker aangeschaft. Haar eerst verleid met (ja, heel onverantwoord ik weet het) rosevice. Inmiddels is ze 14 maanden en drinkt gewoon water uit een rietjesbeker, antilekbeker en we oefenen met een open beker.

Aan de tuitbeker zijn we nooit begonnen omdat je dat voor 1 jaar toch weer moet staken omdat het slecht is voor het gebit

Ik heb ook een antilekbeker en rietjesbeker alleen die twee snapt hij werkelijk niks van. Ik ben blij met alle wat er in gaat op het moment

Hoe lang geleden is de oorontsteking? Kan het nog wat napijn zijn? Drinken doet pijn met oorontsteking. 
Totaal andere situatie hier. Mijn meisje van bijna 8 mnd is aan het leren drinken. Omdat ze momenteel heel slecht melk drinkt. Ik probeer haar te verleiden door haar tijdens het verschonen te laten spelen met de tuitbeker of antilekbeker. Enerzijds om rollen en worstelen te voorkomen en anderzijds omdat er wel een beetje in gaat. 
Verder na elke maaltijd aanbieden. En ja, ik doe ook een klein scheutje troebele appelsap bij haar water ? om het interessant te maken. 
Ik denk dat het gewoon volhouden is, en als hij echt dorst krijgt, dan drinkt hij wel. Goed plasluiers in de gaten houden, als die er regelmatig zijn, dan gaat het nog goed. 
Je kan evt wat extra water door zijn avondeten roeren (als je nog prakt of pureert), en wat extra en waterrijker fruit geven. Slokjes van jouw thee als jij zo mooi drinkt. Dat laatste werkt hier ook.

Ik zou hem ook af en toe iets zoetigs aanbieden. Ik denk dat hij niet ineens iets overhoud van diksap, appelsap of iets anders. Over 12 jaar wil hij Redbull met frikandellebroodjes en dat jou je dan ook niet tegen?

Als drinken nog steeds niet leuk ik zou je als ouder uit eenzelfde beker kunnen drinken om hem te stimuleren?

Ja hij mept het al weg voor hij het proeft, dus iets anders erin gaat in dit stadium nog niet uitmaken ??‍♀️

Maar zelfde beker is misschien nog wel een idee.

Oorontsteking is ong 2 weken geleden nu. Zij. Fles drinkt hij wel weer gewoon goed

Snap wel dat het niet de voorkeur heeft, een keer roosvicee of appelsap er doorheen maar ook geen ramp als het werkt. Zag toevallig in mijn cb boekje van vroeger staan dat ik met fruitsap moest beginnen met 4 mndn en ik mankeer niks ?

Terug
Bovenaan