Wil niet in z'n nieuwe grote bed!

Hallo moeders,
Vanaf april jl. hebben wij een groot bed voor ons zoontje van bijna 2,5 staan. In juni is onze 2e geboren en binnenkort is het wiegje te klein en moet zij in het ledikantje. Maar daar slaapt haar broer nog in..
Vanaf de 1e dag wil hij niet in zijn nieuwe bed en om een groot drama te voorkomen hebben we ervoor gekozen zijn ledikantje er naast te zetten. Wij dachten dat hij na verloop van tijd en wennen wel zou willen en  hebben al vanalles geprobeerd, maar krijgen hem niet zo ver. De laatste weken wil hij wel lezen en zingen in zijn nieuwe bed, maar komt er dan binnen een minuut uit en wil dan weer in zijn 'kleine bed'.  In onze omgeving kennen we niemand met dit probleempje. We denken er nu aan om hem op vakantie volgende week in een groot bed te leggen en dan weer thuis ook te proberen en het ledikantje tijdelijk op zolder te verstoppen. Of misschien toch maar gewoon een keer doorzetten en een drama aangaan??
Als iemand nog ervaring, tips etc heeft dan horen we het graag!
 
Hallo,
Zelf hebben we een dochter van 3 en met haar 2,5 is ze ook naar een groot bed gegaan.
Ik heb haar bed opgemaakt en bij haar hoofd en voenen eind knuffels en kussens neer gezet zodat het bed niet te groot lijkt ook heb ik haar vertrouwde kussen en knuffels en haar ledikant deken erbij gedaan.
Ook heb ik met haar samen het ledikantje uitelkaar gehaald en tegen haar gezecht nu ben je een grote meid die avond heb ik haar voorgelezen en nog een keer gezegt dat ze een groote meid is.
Wie weet heb je er wat aan
succes
 
Hallo,

Afgelopen april was ik ook uitgeteld van de tweede. Dus onze eerste zoon moest ook uit de babykamer en hup naar een andere kamer.

We hebben hem overal bij betrokken, verven, nieuw bed uit laten zoeken (ook een echt 1 persoonsbed), kamer schoonmaken, bed opmaken en hij mocht zelf zijn knuffels naar zijn nieuwe kamer brengen en op zijn bed uitstallen. We hebben er een groot matras langs gelegd voor het geval hij eruit zou vallen.
Hij slaapt er nu vanaf februari in en doet het goed. De eerste nacht heeft hij gelijk doorgeslapen. En wat hij nu doet is er zelf uitkomen en gaat nog even “feesten”op zijn kamer. Als wij naar bed gaan, dan leggen we hem weer terug in zijn bed.

Wat ik zou doen, is het uitleggen en vertellen dat hij echt te groot is voor het ledikant!
Misschien even naar de winkel gaan om hem een dekbedovertrek uit te laten zoeken en samen het ledikant uit elkaar te halen, zodat hij kan zien dat het weg gaat. (ik weet niet of je een campingbedje hebt, maar die kun je nog altijd voor nood oplossing pakken). Dit zou ik uitproberen bijvoorbeeld in een weekend waar (of wanneer je de gelegenheid hebt om nog even je ogen dicht te kunnen doen overdag). Maar ik denk dat hij er met twee nachten er wel door zal zijn.

En de vorige tip is ook wel een goeie. Misschien kan je het bed ook half opmaken en op de kop zijn kant een groot kussen leggen of inderdaad vol met knuffels?

Heel veel succes.

Wendy
 
Heel herkenbaar! Wij hadden zijn nieuwe (meegroei)bed in het begin naast zijn ledikantje staan, maar hij koos dan toch voor zijn vertrouwde bedje. We hebben toen de indeling van de kamer omgegooid ( en het ledikantje van zijn kamer afgehaald), en zijn bed aan de andere kant gezet, en toen was het ineens geweldig!
Succes ermee!
 
Hallo,

Ik weet niet of je zoontje ondertussen al in zijn nieuwe grote bed slaapt, maar wij hebben het toendertijd zo gedaan:
Inderdaad ook zijn ledikant er eerst naast gezet, dan kon hij nog kiezen. Maar meneer begon altijd met in het grote bed te slapen, om na 10 minuten lekker in zijn ledikant te gaan liggen en daar verder te slapen. Dus op een gegeven moment gewoon zijn ledikant weggehaald en gezegd: nee, jij bent nu echt te groot voor dit bedje, je hebt nu een ander bed. Dat was een paar  avonden brullen natuurlijk, maar na een half uur gaf hij het wel op en ging uiteindelijk slapen. Daarna was hij het gewend en heeft hij het nooit meer over zijn ledikant gehad.

Ik zou niet de ledikant weghalen en daarna meteen zijn zusje daarin leggen. Zou wel even de ledikant helemaal uit zicht halen. Want anders heeft hij het idee, dat jullie ZIJN bed aan zijn zusje hebben gegeven.

Groetjes van Renata.
 
Terug
Bovenaan