wil niet op wc poepen

Hoi.

Mijn dochter wordt volgende maand 3. Ze is sinds  ongeveer 2 maanden  zindelijk. Dat wil zeggen, ze plast keurig op de wc en ze weet ook heel goed wanneer ze moet poepen, maar dat wil ze niet op de wc. Ze vraagt dan om een luier. Ze doet het dus niet in haar broek.
Heeft iemand nog tips hoe hiermee om te gaan? Een cadeautje in het vooruitzicht stellen heeft niet geholpen.

 
Hoi
Ik zou haar gewoon maar weer een luier om doen als ze er om vraagt ze doet het vanzelf wel een keer op de wc.
Mijn dochtertje is in april 3 geworden en doet alleen als ik haar op de wc zet maar een plas en soms mag ze zonder luier lopen en dan poept ze gewoon in de onderbroek dus wees bij dat ze het in ieder geval nog aan geeft het komt vanzelf wel.
 
Hoi,

Ik heb dit vaker gehoord. Mijn buurmeisje  bijvoorbeeld, wilde tot haar 5e nooit poepen op de wc. Wanneer ze moest, dan vroeg ze om een luier en als ze die aan had, zonderde ze zich af om de boodschap te doen en dan was het goed. Plassen deed ze altijd netjes op de wc, maar de rest helaas niet. Als ze op school was en geen luier om had, dan hield ze het op. Totdat ze thuis was. Dit is gelukkig vanzelf over gegaan.

Zal zich bij jou ook wel vanzelf oplossen.

Succes!

Groetjes...
 
hoi

sinds 3 weken is mijn dochter ( word in sept 3) zindelijk. plassen gaat als de beste op de wc maar poepen dat ging gewoon in de onderbroek.
sinds gister heeft ze door dat ze het ook op het potje kan doen. sindsdien doet ze het op het potje maar niet op de wc... maar dat komt denk vanzelf.

jou kindje is zindelijk ook wat betreft het poepen want ze vraagt om een luier. als ze 1 x op de wc of potje heeft gepoept is ze door die angst heen. heb geduld met haar het komt goed.
 
Grootse moeite met zindelijk worden gehad!!!!

Maar toen de ouders van nu op de mat viel snapte ik wat WIJ verkeerd deden.

Consequent zijn en ongelukjes toelaten. Isa wilde ook absoluut niet poepen op de wc maar door lief en geduldig te zijn is het gelukt. Ze hield het namelijk op en toen ze eindelijk had gepoept kreeg ze een lekkere lollie die we toch in huis hadden. Nu is het goed. s ´Middags doet ze nog wel een slaapje en dan is ze ook droog dus het komt toch weer vanzelf.....

Succes
Renske
 
Terug
Bovenaan