wil niet platliggen

Hoi !

Mijn zoontje van 9 maanden is een echt actief mannetje, Trekt zich op aan de box, staat zelf aan tafel, wil graag lopen, maar..... wil absoluut niet op zijn buik liggen, of plat in de box liggen en spelen. Hij draait zich wel van zijn rug op zijn zij, maar vind het allemaal maar niks. Hij tijgert een heel klein beetje, draait eigenlijk meer rondjes en is het dan al snel beu en zet 't op n krijsen. Ik heb al vanalles geprobeerd, de kat erbij gehaald (arm beest inmiddels) speeltjes voor zijn neus gelegd, er zelf langs gaan liggen...nope meneer wil alleen lopen en staan. Iemand nog ideeen? Ik zie het niet zo zitten om fysio te moeten gaan doen, en als ik naar het CB ga, daar is 't ook nooit goed. Altijd wel wat op te merken dat er iets niet goed is. Terwijl ik juist zo trots ben op hem, over de dingen die hij wel al kan...
 
Mijn dochter was precies zo.... Ze kon zichzelf niet goed vermaken, totdat ze kon lopen, toen ging het ineens wel. Ze wilde ook nooit in de box, en toen ze eenmaal kon zitten en later ook lopen wilde ze al helemaal niet meer in de box.... In haar slaap gaat ze zelfs ook regelmatig zitten, het is best vreemd om te zien!
Gewoon lekker zijn gang laten gaan met staan en een beetje om de tafel proberen te lopen. Dat heb ik ook gedaan en het is helemaal goed gekomen met mn dametje.... Ze leerde trouwens pas van haar buik naar haar rug rollen toen ze al ruim los kon lopen!
 
Misschien is hij toe aan nieuw speelgoed met meer uitdaging wat hij bijv staand aan tafel kan doen? Ik neem aan dat hij wel kan zitten? Laat m dan gewoon lekker zittend spelen! Ik zit te verzinnen, maar toen m'n oudste 9 maanden was speelde hij altijd zittend, desnoods met een kussen in z'n rug en eigenlijk nooit meer liggend.
 
Misschien is hij toe aan nieuw speelgoed met meer uitdaging wat hij bijv staand aan tafel kan doen? Ik neem aan dat hij wel kan zitten? Laat m dan gewoon lekker zittend spelen! Ik zit te verzinnen, maar toen m'n oudste 9 maanden was speelde hij altijd zittend, desnoods met een kussen in z'n rug en eigenlijk nooit meer liggend.
 
tja zittend spelen doet hij al een hele tijd. Echter, van het CB MOEST en ZOU ik hem laten liggen, omdat ze dan niet leren hoe ze moeten omdraaien en vooral omdat ze dan niet leren kruipen. En dat MOEST want anders zou hij n heel stuk van zijn ontwikkeling missen. Maarja sinds meneer zijn loopkar heeft, wil hij echt niet anders meer als of in dat ding lopen, of aan mijn handen....maar gelukkig ook n beetje goed nieuws...sinds gister sleept hij zich op zijn buik aan zijn handjes voorruit, maar dan moet wel of de kat in de buurt zijn, of mijn telefoon of bril op de vloer liggen hahaha, anders vind hij er niks aan ...
 
He meid,

Laat jullie mannetje maar lekker z'n gang gaan hoor. Onze meid kon ook kruipen voordat ze zich omdraaide en dan heeft ze toen vanzelf geleerd. Ze kroop met 7.5 maanden al de hele kamer door en ging toen ook overal aan staan. Tegenhouden kun je dan toch niet. En doe je dat wel heb je een geirriteerd kindje. Tenminste zo was dat bij ons. Toen ze eenmaal kon kruipen was het allemaal prima. Ze was nog geen 11 maanden toen ze kon lopen en toen was alle frustratie weg. Ik kreeg van iedereen te horen dat het veel te vroeg was maarja ik kon er niks aan doen. Ik heb het verder niet gestimuleerd ze deed het vanuit zichzelf. En ze liep direct goed hoor, heeft nooit gewaggeld,maar ze stond meteen stevig op haar benen.
Dus laat hem lekker zíjn gang gaan.

Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan