Wil niet slapen overdag

<p>Hoi,</p><p>onze kleine meid is 13 weken en wil eigenlijk al vanaf week 4 niet echt goed slapen overdag, snachts slaapt ze echt geweldig 21.30-8.00(dat kan ook niet anders want overdag is ze de hele dag wakker) ze gaapt wel leg ik haar op bed maar nee hoor ze geeft zich nooit over, probeer ik het in de wagen dan is het met geluk af en toe een half uurtje , ik zie soms ook wel dat ze moet is en ik probeer haar ook altijd te laten slapen maar als ik 1.5 uur bezig ben geweest houd ik het maar voor gezien, ze wil niet! het probleem is dan ook dat ze zoveel wakker is overdag dat ik haar de hele dag bezig moet houden, maar hoe houd ik een baby van 13 weken de hele dag bezig anders gaat ze continue huilen, het is een half uurtje wipstoel half uurtje box en dan heeft ze al geen zin meer, ze wil de hele dag bij mij of me man zitten heb ik het idee, helpppp</p>

Heel herkenbaar bij ons was die 3 weken oud slapen over dag max 1 uur niet vervelen was die of huilen heel vrolijk allert ook. Savond sliep die goed altijd zo geweest ik aangegeven bij cb zei ze je baby is zo relax hij heeft weinig slaap overdag gelukkig kan die zich zelf goed vermaken en hij rolde al bij 2,5 maand . Miss heb je ook een baby die al veel wil en graag ding en ontdekt wat ik wel doe is als die in zijn ogen vrijf in slaap sussen dat duurt ook lang maar ik merk Hoe ouder hij word nu 3,5 maand veel actiever is en dus ook moe die slaap singale let ik goed op. Blijf doen wat je doet komt goed in ochtend is nu dat die dutje doet rond uurtje of half 11 tot half 1 middag daarna weer wakker en super relaxed 

Heel herkenbaar bij ons was die 3 weken oud slapen over dag max 1 uur niet vervelen was die of huilen heel vrolijk allert ook. Savond sliep die goed altijd zo geweest ik aangegeven bij cb zei ze je baby is zo relax hij heeft weinig slaap overdag gelukkig kan die zich zelf goed vermaken en hij rolde al bij 2,5 maand . Miss heb je ook een baby die al veel wil en graag ding en ontdekt wat ik wel doe is als die in zijn ogen vrijf in slaap sussen dat duurt ook lang maar ik merk Hoe ouder hij word nu 3,5 maand veel actiever is en dus ook moe die slaap singale let ik goed op. Blijf doen wat je doet komt goed in ochtend is nu dat die dutje doet rond uurtje of half 11 tot half 1 middag daarna weer wakker en super relaxed 

Ons zoontje slaapt pas sinds 6 maanden een beetje 'normaal' overdag. Heb ook alles geprobeerd, maar uiteindelijk werkt erin mee gaan het beste hier. En met 6 maanden ging hij ineens veel beter slapen overdag, eerst op het kdv en toen ook thuis. Nog steeds geen geweldige overdag slaper, maar we hebben nu in ieder geval 's ochtends wel anderhalf uur ongeveer even 'vrij'.
Als ik merkte dat hij echt heel moe was en hij toch niet wilde slapen nam ik hem vaak in de draagzak. Dan sliep hij wel wat langer en ook diep.

Onze zoon is ook nooit een goede slaper overdag geweest. Omdat het 's nachts wel goed ging en hij verder vrolijk was zei het CB bij ons ook dat het allemaal prima was. Met 5/6 maanden merkten we echter dat hij wel degelijk slaap tekort kwam. Werd steeds huileriger, vooral einde middag en avond. Tot we een week hadden waarin het elke avond uren krijsen was. Overdag sliep hij toen ook echt soms maar 2x een half uurtje, meer lukte gewoon echt niet.
We zijn toen toch een wat vaster ritme gaan proberen aan de hand van het boek baby in een droomritme. Sindsdien gaat het wel beter. We leggen hem in bed zodra we zien dat hij echt moe is, meestal 1,5 tot 2 uur na wakker worden. Gek genoeg werkt het bij ons niet om hem in bed te leggen met eerste signalen want dan gaat hij alleen maar door zijn bed stuiteren. Maar als we wachten tot hij beetje begint te jammeren van moeheid lukt het vaak wel. Nog steeds wel met ups en (hele diepe) downs maar gemiddeld komen we nu toch wel aan 3 uur slaap overdag.
Ik zou dus wel beetje oppassen met denken dat je baby het niet nodig heeft. Kleintjes hebben over het algemeen toch wel veel slaap nodig. Maar elke baby is anders dus altijd lastig hoe en wat. Als je baby vrolijk blijft is er weinig aan de hand denk ik. Mocht je echt met het ritme aan de gang willen kan ik echt het boek aanraden als leidraad. Heeft ons goed geholpen.

Elke baby heeft behoefte aan dutjes, alleen wordt dit soms pas later duidelijk. Hier ook áltijd een slechte dutter gehad vanaf het begin. Nu 7 maanden, en inmiddels oververmoeid door 7 maanden slaaptekort. Wij alle 3. 
Werken aan een gezond slaapritme is super belangrijk voor als je kindje straks 2 of 3 slaapjes nodig heeft. Wij werken hier ook dagelijks aan een ritme, maar het blijft stoeien. Zeker nu de oververmoeidheid erin zit. 
Wij hebben ook droomritme geprobeerd, maar dat werkte hier niet. Droomritme ging uit van relatief veel slaap overdag, ik werd daar onzeker van omdat we nog niet op een kwart zaten, en dan alles in de draagzak of wagen en niets in bed. 
Nu volgen we het schema van Snuggles and Dreams. Dat werkt voor ons een béétje. Maar nu al 5 dagen achter de rug met 2 x een half uur slaap en een kind met wallen. Dus het blijft een zoektocht. 
Hou vol! Je doet het goed.

Terug
Bovenaan