wil niet uit de fles, maar alleen borstvoeding...

hoi,
ik heb een meisje van bijna 7 maanden en ik zou graag willen dat ze uit de fles wil drinken, omdat ik dan zo een papfles kan geven, maar ze weigert alles wat niet uit mijn borsten komt.
ja fruithapje wil ze wel en ook de warme hap wel, maar omdat ze de laatste maand snachts rond half 4 wakker word, adviseerden ze me om voor het slapen gaan een papfles te geven, maar die weigert ze.
zelfs als ik het in een bordje doe en het haar op de lepel aanbiedt wil ze het niet.
wie heeft hier een paar goeie tips voor ?
iemand van het cb zei dat ze misschien wel van de ziekenhuis-spenen wou drinken, maar  zelfs dan wil ze het ook  ook niet.
ik wou zo graag de borstvoeding afbouwen, zodat ik weer eens kan beginnen met sporten, want kolfen lukt me ook al niet. en ik wil graag beginnen met dieten, om de 20 kilo die er na de bevalling niet af is gegaan weg te werken, maar zo word dat dus niks....
help.
 
pff ik weet t ook niet hoor.. maar vind ze de smaak misschien niet lekker van de opvolgmelk? ik gebruik van pap altijd nutrix vanille want die gewone moet die meid van mij ook niet... en dan is het wat zoeter.. bv schijnt nl ook zoeter te zijn dan nutrilon.

succes!!

groetjes bren
 
Ik geef ook borstvoeding, en mijn dochter is ook 7 maanden. Maar ik sport gewoon. Waarom wil je dan gaan afkolven, blijf je zo lang weg? Als je een uurtje gaat sporten en je voed ervoor en erna dan hoef je niet te kolven.

Ik kan ook niet kolven, krijg heeel moeilijk een tsr. Maar nu kolf ik als mijn dochter drinkt aan de andere borst, dan lukt het wel.

En wat het doorslapen betreft, dat doet mijn dochter ook nog niet.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
aan maurice33 :   nou ik deed veel aan paardrijden en ik heb zelf 2 paarden, dus als ik ga dan ben je zo wel meer dan een uurtje bezig met eerst verzorgen en dan nog rijden en daarna afspuiten enzo. het kolven van de ene kant als ze aan de andere kant drinkt wil ook niet, ik heb zelfs al van die neusspray gekregen die de tsr nabootst, maar zelfs dan wil het niet....
en ze sliep al vanaf haar  tweede maand snachts door, maar om de een of andere reden doet ze dat sinds een maand niet meer....


en aan bren : die vanille die heb ik, maar die wil ze ook niet, misschien moet ik maar gewoon afwachten....
maar als je de verhalen van de andere moeders hoort, die vanaf 6 maanden klakkeloos overstappen op de opvolgmelk, dan word je er wel een beetje moedeloos van...
ik wou vanaf het begin al een flesje af en toe erbij doen en dat deed ik ook , maar op het cb zeiden ze dat ik dat beter niet kon doen, maar ze vertelden er niet bij dat als je geen fles geeft tussen de 2 en 4 maanden dat  baby's dan "vergeten" hoe ze dat moeten drinken.... handig he.
 
hoi,

Onze jongste is nu 4 maanden oud, en krijgt ook volledig bv.
Ik ben sinds een maand fanatiek aan het oefenen met afgekolfde melk.
Vooralsnog wilde ze het flesje niet, ze wist absoluut niet wat ze met de speen aanmoest.

Toen kreeg ik een tip om eens een totaal andere fles met speen te kopen en dat heb ik gedaan.
We gebruikten eerst Avent, en ik heb nu een difrax-fles gekocht met een kersmodel speen.
Ook werd geadviseerd om wat extra gaatjes in de speen bij te prikken, omdat bv-babies schijnbaar gewend zijn om sneller melk binnen te krijgen.

En wat denk je, ze dronk hem in 1 keer leeg!

Onze oudste heb ik destijds na 8 maanden laten wennen aan nutrilon, ook voor de papfles, en ik heb het toen steeds gemengd met moedermelk.
Zo kun je het langzaam opvoeren, bij ons werkte het heel goed.

Succes, het is lastig als ze niet uit een flesje willen drinken...
Ik weet er alles van...

groetjes Linda

 
Hai,

Heb je het al eens met een tuitbeker of rietjesbeker geprobeerd??? Juist niet de borst proberen na te bootsen, maar een hele andere manier van drinken???

De "papfles" geeft trouwens absoluut geen garantie voor het doorslapen. De voedingswaarde van pap is hetzelfde als een paar slokjes moedermelk! Het enige "voordeel" van pap is dat het wat langer duurt voordat het verteerd is...

Veel babys slapen plotseling niet meer door of komen onverwacht weer een tijdje voor een voeding.... misschien zijn er tandjes onderweg, misschien zit er een groeispurtje dwars....

Enne.... voor het kolven... welke kolf heb je? Heb je het al eens electrisch geprobeerd?? Of juist met een handkolf (vanwege het geluid)

Ik snap dat je weer eens goed wilt gaan paardrijden... Straks is je kindje gelukkig weer wat ouder en kan vaak al wat langer zonder mama's borst. Soms is een kind (door een ander) goed zoet te houden met wat fruit of soepstengel of gewoon een beetje drinken... Echt, het wordt nu vrij snel makkelijker!!!

Ik weet niet of je ooit al eens op het borstvoedingsforum geweest bent?? Daar komen dit soort vragen regelmatig aan de orde en een heleboel dames zijn al heel goed geholpen!

Groetjes Nynke
 
hoi,

vervelend als je kind alleen de borst wil drinken. als je niet kunt kolven omdat je melk niet wil toeschieten is daar wel een neusspray voor te krijgen via je huisarts. Ik heb het ook gebruikt werkt prima.

wat ander deed was, om niet meer de borst te hoeven geven is ,dat ze iets wat een bitter en vies smaakje heeft voor de borstvoeding op haar tepel te smeren zodat het kind het niet meer lekker vond om daar uit te drinken heeft bij haar wel geholpen.

veel sterkte.
 
Lastig hoor,
Hier misschien nog een tip...

Toen mijn ukkie 6 maanden was ben ik begonnen met uit een beker te drinken. Bij de apotheek heb je van Difrax bekers waar er een neusuitsparing bij is toegepast. Dan kan je kindje zich niet verslikken doordat hij / zij niet naar achter hoeft te helen om te kunnen drinken, maar gewoon recht op kan blijven zitten.
De eerste keren lijkt je kindje net een poesje als hij/zij aan het drinken is, maar mij kind kan er nu dus heel goed uit drinken! Ook vind mij Joy het super leuk en wordt echt gek als hij zij groene beker ziet... Joy is nu ook bijna 7 maanden...
Misschien het proberen waard. Doe er de eerste keren lekker zoete drinken in, en ga als het goed gaat daarna gelijk over op water of iets anders... Zelf wil ik namelijk dat joy eerst leert wennen aan de smaken van groente en fruit ipv alle zoete smaakjes van limonade enz.


Succes,
Groetjes Jac en joy
 
Terug
Bovenaan