Wil njet drinken

Hallo
Mijn zoon van bijna 1 wil bijna niks drinken
Ook rankja geprobeerd en uit een open beker maar dan wil hij nog steeds bijna niks , heeft iemand nog een tip ?
 
Hoi! Dat is vervelend.. weet je waarom hij niet wil drinken? Last van z'n keel? Niet lekker? 
lastig om tips te geven, ik zou toch vooral vaak blijven aanbieden. Zeker met dit warme weer. Onze dochter drinkt uit een rietjes beker en soms doe ik die gewoon in haar mond, dan neemt ze altijd wel een slokje. 
verder zou ik eten aanbieden waar veel vocht in zit: fruit, groente, soep, (zelfgemaakte) ijsjes etc. Persoonlijk zou ik geen limonade of andere suikerhoudende dranken geven, suiker is zo slecht! Maar ik snap je wanhoop hoor!
verder natuurlijk de plasluiers in de gaten houden!
succes!
 
Aller eerst... Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Geef je ranja, gewoon lekker doen. Ze worden er niet slechter van. Overal waar 'te' voor staat is niet goed. 'Te' veel alcohol is niet goed, 'te' veel spinazie is niet goed. Etc etc. Maar heel vervelend dat je kleine niet wilt drinken! 
Heb je simpel weg al een fles geprobeerd waar je normaal melk in gaf? En inderdaad verder gewoon vochtige dingen aanbieden. Hoeveel natte luiers heeft hij gehad?
 
[quote quote=10576085]Aller eerst… Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Geef je ranja, gewoon lekker doen. Ze worden er niet slechter van. Overal waar ’te’ voor staat is niet goed. ‘Te’ veel alcohol is niet goed, ’te’ veel spinazie is niet goed. Etc etc. Maar heel vervelend dat je kleine niet wilt drinken! Heb je simpel weg al een fles geprobeerd waar je normaal melk in gaf? En inderdaad verder gewoon vochtige dingen aanbieden. Hoeveel natte luiers heeft hij gehad?[/quote]
zeker moet je dat gewoon doen! daarom zei ik ook 'persoonlijk zou ik dat niet doen' ;-)
Het is wel een misvatting dat het niet slecht is.. suiker is slecht voor je (te veel suiker is nóg slechter), hetzelfde met alcohol: alcohol is slecht voor je (te veel alchol is nóg slechter). Te veel spinazie eten is niet slecht, het is groente en dat kun je onbeperkt eten :) Uiteraard moet iedereen zelf weten wat je naar binnen werkt en wat je je kind geeft, en ik zal de laatste zijn om daar over te oordelen!
 
Ons kindje wou ook niet drinken uit een beker. Uiteindelijk heb ik via een collega deze gekregen en het was wel een succes. Hij drinkt nog altijd geen liters maar we zijn al blij als zijn bekertje leeg is op het einde van de dag. 
https://bit.ly/3uCcC56
 
Terug
Bovenaan