Wil s' avonds niet in bed

hallo allemaal,

ik heb een zoontje van 14 weken oud. Hij slaapt in de dag heel flink zelf in en slaapt s' nacht ook al flink door. Enkele weken geleden namen we hem mee naar boven wanneer wij gingen Slapen, ik gaf hem nog borstvoeding en legde hem zonder probleem in zijn bedje. Sinds twee weken lukt dat niet meer elke keer als we hem in zijn bedje leggen begint hij te wenen en stopt,hij niet meer. Raar dat dit plots zo veranderd is. Heeft iemand hier ervaring mee gehad of tips hoe we hem dit kunnen aanleren? Alvast bedankt!

Gek hè die kleine baby's. Geloof me... het zijn periodes. Jonge baby's slapen over het algemeen minder goed in de namiddag of de avond.  Ik lees dat jullie zoon de hele dag goed slaapt en de nacht ook, hij moet zijn prikkels waarschijnlijk verwerken. Maar het kan net zo goed een ontwikkelingssprong zijn.

http://www.oeiikgroei.nl/baby/mentale-sprongen-baby/mentale-sprongen-van-je-baby-in-het-eerste-jaar/

Ook kunnen ze soms moeilijk alleen in slaap vallen tot 4 maand. Is er misschien wat veranderd sinds twee weken? Na 4 maanden gaan de meeste baby's ook  's avonds wel slapen.

Tips:

* probeer elke avond een vast ritueel zodat hij weet dat het nachttijd wordt.
* Heeft hij echt wel slaap? Te vroeg in bed leggen kan ook leiden tot huilen.
* Troost hem elke tien minuten. Als dat niet lukt, kun je hem tegen je aan leggen. Misschien kun je m dan zo weg leggen als ie slaapt.

Succes!

Onze baby gaat vrijwel direct slapen. Hebben een vast avondritueel waarbij we een half uur voor het slapen de prikkels afbouwen (geluid van tv en radio etcetera.). Daarnaast vindt de laatste voeding plaats op zijn kamer. Dan wordt er nog even geknuffeld en een kus gegeven en dan naar bed.

Zo leert je baby een vaste structuur en herkent het avondritueel. Misschien hem ook al voordat jullie naar bed gaan hem naar zijn bedje brengen? Weet niet hoe laat het dan is?

Terug
Bovenaan