wil weer gaan werken!

A

Anoniem

Guest
hoi

ik ben bezig om vanalles uit te zoeken kwa oppas enz
zit bijna 3 jaar thuis nu , maar wil echt weer gaan werken
nu zit ik dus met een probleem, waar laat ik mn kids
heeft iemand hier ervaring ???

Hoi,

probeer er voor jezelf achter komen wat je het prettigst vindt: gastgezin of kinderdagverblijf, liever oppas aan huis, hulp van opa's en oma's?
Ik heb van iemand ook wel eens de optie gehoord van flexmoeders, daar is ook een site van. Kan je ook meteen zien wat het je gaat kosten!
En probeer uit te vinden wat je leuk vindt om te gaan doen, of heb je al een idee??

Succes ermee!

groetjes,
kiki

geweldige site!! die flexmoeders,
heb inmiddels een hele lijst hier in het stadje

of iets met onregelmatige diensten, dan kan je man ook af en toe iets opvangen.
Succes ben benieuwd wat je gaat doen.
Marieke

ik heb alleen nog maar ervaring met gastouders en die bevallen ons super! Het klikt en ze zijn heel flexibel.

familie past bij ons eigenlijk nooit op omdat die allemaal veel te ver weg wonen (wij in Groningen en familie in Zuid-Limburg en de achterhoek)

hey,
Ik ben 3 maart moeder geworden en werk nu 4 dagen in de week als leerkracht. Mijn vriend is 2 dagen thuis, ik dus 1 dag en de overige twee dagen gaat ze naar een kinderdagverblijf.   Ik ben daar super tevreden over.
Ik haal veel voldoening uit mijn werk en voor ons is dit een goede oplossing.
succes ermee!!
liefs, nathalie

Hoi Riana, hoe gaat t met zoeken naar kinderopvang? Heb je al iets of iemand gevonden waar je enthousiast over bent?
groetjes

Wij hadden voor onze oudste een gastouder. De zorg die ze gaf was goed, maar toch wist j enooit goed hoe je kleine het echt had gehad. Op een gegeven moment kreeg ze het aan haar rug en kon ze maar 2 ipv 3 dagen die we nodig hadden. Dat was lastig, maar gelukkig konden we snel terecht op een kdv voor 1 dag in de week.
Na de vakantie vond ze ons zoontje ineens teveel huilen en heeft ze de opvang die week nog beeindigd. Ze had wel een opzeg termijn van 2 maanden, maar ik wilde mijn zoontje daar niet meer naar toe brengen, omdat hij bij haar steeds huilde, terwijl het op het kdv wel goed ging.
Sindsdien gaat hij helemaal naar het kdv. Eerst 3 dagen, daarna maar 1 dag omdat ik werkeloos raakte en straks weer 2 dagen, samen nu met zijn zusje omdat ik weer een baan geovnden heb.

Ik vond een gastouder rustiger voor hele kleintjes dan een kdv en daarom beter. Kinderen kunnen zich nog niet aan heel veel mensen hechten. Maar als ze iets groter worden vind ik een kdv beter; afwisselender, actiever voor dreumessen en peuters. Ook de continuiteit in de opvang is een groot voordeel van een kdv.

Nu hebben wij gewoon pech gehad met onze gastouder en er zijn bij ons heel weinig gastouders te krijgen. Maar op zich was ik er wel tevreden over. Mijn man iets minder.

Succes met zoeken naar een oplossing en naar een leuke baan natuurlijk.

Terug
Bovenaan