Wij hadden voor onze oudste een gastouder. De zorg die ze gaf was goed, maar toch wist j enooit goed hoe je kleine het echt had gehad. Op een gegeven moment kreeg ze het aan haar rug en kon ze maar 2 ipv 3 dagen die we nodig hadden. Dat was lastig, maar gelukkig konden we snel terecht op een kdv voor 1 dag in de week.
Na de vakantie vond ze ons zoontje ineens teveel huilen en heeft ze de opvang die week nog beeindigd. Ze had wel een opzeg termijn van 2 maanden, maar ik wilde mijn zoontje daar niet meer naar toe brengen, omdat hij bij haar steeds huilde, terwijl het op het kdv wel goed ging.
Sindsdien gaat hij helemaal naar het kdv. Eerst 3 dagen, daarna maar 1 dag omdat ik werkeloos raakte en straks weer 2 dagen, samen nu met zijn zusje omdat ik weer een baan geovnden heb.
Ik vond een gastouder rustiger voor hele kleintjes dan een kdv en daarom beter. Kinderen kunnen zich nog niet aan heel veel mensen hechten. Maar als ze iets groter worden vind ik een kdv beter; afwisselender, actiever voor dreumessen en peuters. Ook de continuiteit in de opvang is een groot voordeel van een kdv.
Nu hebben wij gewoon pech gehad met onze gastouder en er zijn bij ons heel weinig gastouders te krijgen. Maar op zich was ik er wel tevreden over. Mijn man iets minder.
Succes met zoeken naar een oplossing en naar een leuke baan natuurlijk.