wil zo graag zwanger worden

Hallo allemaal,

Ik ben onregelmatig ongesteld, ik heb van allerlei testen gedaan en doe nog steeds. Ik ben meer dan een jaar bezig om zwanger te worden maar het lukt steeds niet, elke keer weer ongesteld.
Ik ben 23 jaar oud. weet iemand nog dingen wat ik nu nog kan doen zonder een arts te raadplegen. Ik heb nog niet getemperatuurd. Ik heb een persona ovulatie testen, met een monitor. Ik hoop op jullie reactie?

Groetjes van greetje

Hallo anoniem,

Probeer eens teunisbloemoliecapsules. Lees hier heel goede dingen over om je cyclus weer netjes regelmatig te krijgen. Heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar zit er wel over te denken. Ben zelf ook onregelmatig, maar ben nog maar vanaf begin april bezig. Wat is jouw ervaring met de persona? Ken dit niet, lees er wel over. Veel succes, Liefs Jos

Je schrijft niet wat je precies bedoeld met "onregelmatig", maar in elk geval lijkt het me de moeite waard om eens te temperaturen en te kijken of je een eisprong (dwz een temperatuurstijging) hebt en wanneer in de cyclus die is.
De curve(s) in elk geval bewaren en meenemen naar je huisarts als je eenmaal zover bent.

Overigens worden de meeste mensen binnen een jaar zwanger, dus als het meer dan een jaar duurt kun je in principe een arts raadplegen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ook als je dat wel doet heb je er zelf nog controle over, je kunt bijvoorbeeld ook eerst de huisarts wat onderzoek laten doen (zoals het sperma van je man laten nakijken of een lichamelijk onderzoek bij jou, of alleen maar een adviserend gesprek) zonder dat je meteen doorverwezen wordt naar de gynaecoloog en in de medische zwangerschapsmolen stapt.

Voor meer informatie over temperaturen kan ik je adviseren te kijken op de site www.freya.nl onder basale temperatuurcurve.

Succes en ik hoop dat het snel lukt,

N.

Hoi Greetje,

Ik weet niet hoe onregelmatig jij ongesteld bent?!

Ik ben nu drie kwart jaar bezig om zwanger te worden. Ben alleen pas 2 keer ongesteld geworden en het afgelopen 1/2 jaar niet. Ik ben gewoon naar de huisarts gegaan, die mij een verwijskaart gaf voor de gynaecoloog.

Daar ben ik vandaag geweest voor een eerste gesprek. Zij heeft toen een uitstrijkje gemaakt en een inwendig onderzoek. (Voelen of de baarmoeder vergroot is) Verder kreeg ik een inwendige echo waarop ze kon zien of er activiteit was in mijn eileiders e.d. Misschien dat zo'n bezoek aan de gynaecoloog jou ook wat meer kan gerust stellen.

Als vervolg afspraak wordt er bij mij bloed afgenomen, om te kijken hoe de hormoonspiegels zijn. (waarom je niet (of onregelmatig) ongesteld wordt). En testen ze het zaad van mijn vriend.
Bij mij zei ze dat ze in ieder geval niets verontrustends zag, wat maakt dat je je toch wat rustiger voelt.
En zoals je ws wel weet kan stress ook van invloed zijn op je cyclus.

Ik wens je veel succes en schroom niet om naar de huisarts (gynaecoloog) te gaan. Ik vond het in ieder geval meevallen.

Liefs Jackje (ook 23)

Terug
Bovenaan