wil zo graag

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Mijn man en ik proberen nu zo'n 5 maanden om zwanger te worden, maar tot nu toe weinig succes. Hoelang zijn jullie al bezig en hoe bepaald dat jullie leven?
Ik merk bijvoorbeeld dat ik tot aan mijn eisprong veel meer zin in sex heb dan daarna. Ook zie ik overal leuke baby's en zwangere vrouwen.
Goede vriendin is al zwanger, in 1 keer! Daardoor had ik eigenlijk gedacht dat het bij ons ook binnen de drie maand zou zijn. Beetje jammer dus, maar ga er nog wel relaxed mee om. Alleen de onzekerheid vind ik vervelend.
Hoor (eh, lees)  graag reacties.
Groetjes!

Hoi Daantje026,

Bij mijn 1e zwangerschap (dochtertje van  2 jaar)  was ik zwanger na 1,5 jaar. We waren er toen erg veel  (achteraf gezien teveel) mee bezig.  
Bij mijn 2e zwangerschap (helaas miskraam  met 10 weken, in december) was ik na 1 maand zwanger. Toen ik stopte met de pil hadden we zoiets van: we zien het wel, het zal wel weer ruim een jaar duren. We waren er dit keer totaal niet mee bezig.
Probeer er niet te veel mee bezig te zijn (makkelijk gezegd!) want volgens mij heeft het echt invloed op je lichaam.
Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!
PS: volgens mijn gyn. raakt maar 20% zwanger binnen een jaar, en de andere 80% na een jaar.

Hee hoi,
Het is zeer herkenbaar! Wij zitten in ronde 6 en om ons heen iedereen met kindertjes. Een hele gezellige boel, maar soms word ik er ook wel verdrietig van. Dan zijn er ook nog van die mensen die zeggen, goh wat zouden jullie leuke ouders zijn of dat staat jullie goed, enz. enz.
Ik kan het ene moment er beter mee omgaan dan het andere moment. De feestmaand lukte het me weer wat minder. Deze week lekker met z'n 2tjes lekker veel samen gedaan en dan gaat het weer goed. Alleen nadert nu weer de nod 8 januari en dan wordt het weer spannend.
Liefs Lientje

Hey Daantje.

Ook wij waren 1,5 jaar bezig voordat ik zwanger raakte van onze dochter. (inmiddels ruim 2,5 jr. oud).
Ben er zelf ook van overtuigd dat je eerder zwanger bent als je er niet te veel mee bezig bent. Maar ja, dat is makkelijker gezegt dan gedaan he. We zitten nu in maand 11 (hihi...weet niet meer in de hoeveelste ronde, ga nu maar van maanden uit).
en helaas lukt het me niet zo om er niet te veel mee bezig te zijn, elke keer  als de eisprong nadert, probeer je er toch weer voor te gaan.
Toch probeer ik het wel naast me neer te leggen en te zien waar het schip strand.
Succes met het zwanger worden, helaas is dat minder makkelijk dan we allemaal denken als we er voor gaan he?

Groeten van Miena.

hoi, hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Wel prettig om te horen dat t normaal is dat t wat langer duurt, ik had al andere cijfers gelezen.
Maar 1,5 jaar is wel erg lang, hoe hou je dat vol?
Reacties van de "buitenwereld" kunnen weleens verkeerd aankomen, maar ja ze bedoelen het allemaal goed. Dus kan er wel goed mee omgaan.
Jullie ook veel succes met het zwanger worden!
Daantje

Hoi Daantje,

Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. Wij waren er helemaal niet zoveel mee bezig. We hadden zoiets van: we zien wel. Na 2 jaar toch maar naar de huisarts gestapt, want er kan natuurlijk altijd iets mis zijn. Echter de dag voor we de eerste afspraak bij de gyn. hadden stond ik met een positieve test in mijn handen! En nu zijn we alweer 5 maanden de trotse ouders van een geweldige zoon.
Dus hoeveel je ermee bezig bent heeft niet altijd invloed op het zwanger worden, want wij waren er echt niet zoveel mee bezig het eerste anderhalf jaar. Mijn cyclus was gelijk na het stoppen van de pil alweer op gang.
Waarom het bij ons zolang geduurd heeft? Geen idee. Zwanger worden is en blijft een wonder en dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.

Ik hoop voor jullie dat het niet zolang duurt als bij ons! Succes met zwanger worden.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan