Wild hondje van opa en oma

<p>Beste,</p><p>Ik zit met een probleem en weet niet wat te doen... Mijn zoon is nu 3 maanden en gaat regelmatig bij de opa's en oma's op bezoek. </p><p>Mijn schoonouders hebben een terriër die nogal wild is en niet luistert. Ligt de baby in de wagen dan springt de hond er tegenaan. Krijgt de baby een flesje dan ook springt de hond tegen de beentjes aan. Ik heb aangegeven dat ik dat niet prettig vind. Ik krijg van de hele familie te horen dat ik overdrijf.</p><p>Dat ze de hond oppakken of over zijn buik aain en dan zonder handen wassen de speen aan de baby geven is nog een andere frustratie... </p><p>Is dit nou normaal gedrag en stel ik mij aan, of is het inderdaad niet de juiste omgang?</p><p>Ik hoor graag jullie mening en/of tips, want ik ben nu de boeman.</p><p>Groet.</p>
 
Hoe jij het wil hebben is de juiste omgang! Je stelt je dus niet aan en je overdrijft niet!
Ik zelf zou er weinig moeite mee hebben, wij hebben zelf ook een vrij drukke hond maar het is jouw kindje en niet die van je schoonouders dus ze hebben, naar mijn mening, te handelen hoe jij het wil! 
Vervelend voor je dat je schoonouders je niet serieus nemen hier in.
 
Hey
Je overdrijft zeker niet. Sorry dat ik et zeg maar je schoonouders maken het gedrag alleen erger door dit niet aan te pakken. De hond moet sws leren om rustig en kalm te zijn in de bijzin van kinderen. 
Ik zou ook eisen dat ze hun handen wassen voordat ze de baby of spullen van de baby pakken, je baby heeft nog niet het immuunsysteem dat tie zichzelf kan beschermen. 
Ben een hondenliefhebber en ben nog steeds kapot over het overlijden van me hondje in oktober 2017 maar dit zou ik niet accepteren. 
Als hun niet de hond goed willen trainen of überhaupt respect tonen voor wat jij wil, zou ik gewoon voor een tijd (tot ze het wel doen) niet gaan.
Wens je veel succes want weet zelf hoe schoonfamilie kan zijn.. xx
 
Ik vind ook dat een hond opvoeden belangrijk is, en jouw mening is eigenlijk de enige die telt. Het wordt wel lastig als ze jou een gunst verlenen bijv door op te passen, want kan je dan van ze verwachten dat ze het allemaal precies zo doen als jij? Ik zou me wel vrij voelen mijn ongenoegen te uiten en te vragen of ze erop willen letten. En de hond zelf corrigeren als je het ziet natuurlijk! Verder kan ik me voorstellen dat t heel lastig blijft, vooral met hygiene, das toch voor iedereen anders..
 
Dank jullie voor de steun. 
Het blijft een vervelende situatie, omdat mijn mening niet gerespecteerd wordt. Het enige dat ik kan doen is op een rustige manier blijven zeggen waarom ik bezorgd ben, met feiten onderbouwd. Maar ik blijf de lastige schoonzoon helaas..
Nogmaals dank, voel me weer wat beter!
 
Terug
Bovenaan