wilde alleen een beetje begrip

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik heb me gisteren aangesloten bij het forum en ben blij te lezen dat er heel wat vragen en onduidelijkheden zijn waar ik ook mee zit en daarin niet de enige ben !
Ik ben 27 en in augustus getrouwd, vanaf die tijd ook gestopt met de pil en nu druk in de weer om voor het eerst zwanger te worden. Mijn beide zusjes zijn al zwanger, 9 en 18 weken en ik/wij zijn heel erg blij voor hun. Mijn middelste zusje en haar vriend waren al een klein half jaartje bezig om zwanger te worden en dan "eindelijk" was daar het grote nieuws. Mijn jongste zusje is niet opzettelijk zwanger geworden en zit ook in een moeilijke situatie, ze kreeg op vakantie een antibiotica kuur en stond er niet bij stil dat de pil dan niet zou kunnen werken en ja hoor het was raak bij thuiskomst. Ook voor haar zijn we erg blij want ook al was dit kleintje niet gepland het is wel erg gewenst en door de situatie waarin ze verkeert wordt het al moeilijk genoeg voor haar. Nu zijn wij dus ook bezig om een kindje te krijgen, we wilde dit al langer maar hebben gewacht tot na de bruiloft. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil had ik een cycles van 21 dagen en toen ik dus afgelopen keer na 21 dagen niet ongesteld was toch een testje gedaan, ik heb zelf geen schildklier meer en hoorde van mijn arts dat het belangrijk is om zo snel mogelijk bloed onderzoek te laten verrichten als ik zwanger ben zodat mijn medicatie eventueel aangepast kan worden.
Nu vandaag zit ik op een cycles van 28 dagen en ben nog niet ongesteld geworden. Ik had gisteren mijn zusje aan de telefoon om mijn verhaal te vertellen en ze was erg onbegrip vol en een beetje bot. Ze vindt dat ik er teveel mee bezig ben en me gek maak door na 21 dagen te testen. Ik belde eigenlijk voor een beetje begrip maar kreeg dit niet. Had er een heel naar gevoel over toen ik de telefoon ophing. Mijn man was gelukkig wel begripvol en erg lief dus daar ben ik heel erg blij mee, vind het alleen af en toe een beetje moeilijk om met 2 zwangere zussen te dealen, hahaha.....

Zo, nu zijn jullie een beetje op de hoogte van hoe ik ervoor sta, leuk om al jullie onderwerpen te volgen en te reageren waar ik kan. Heel veel succes allemaal.

Groetjes Vlinder !!!

Hey!

Ja het is rot om te horen dat als je je verhaal kwijt wilt dat diegene dan bod is.
En dan vooral om te horen dat ze zeggen dat je het te graag wilt maar daar is toch niks mis mee?

Ik wil zelf graag ook een kleintje, maar bij mij is het zo dat er zusjes/stiefzusjes/nichtjes zwanger zijn .. Bij de 1 bedoeld en bij de ander onbedoeld.

Trek je er niets van aan, en dat weet je voor de volgende keer dat als je begrip wilt je het hier kan krijgen en bij je mannetje!

Ga vooral door met proberen, het kan geen kwaad .. En je bent niet de enige die zo vaak test hoor hier nog 1

Liefs.

Hoi,

Vervelend als je eigen familie zo reageert, mijn zusje heeft een zoontje van 6 en maakt zich nu erg druk dat een tweede niet wil lukken.

Ook wij zijn al 1,5 jaar bezig ongeveer en nog geen kinderen, mijn zusje zegt altijd dat we hetzelfde mankeren terwijl ze een gezond kindje heeft lopen.
Ik weet dat het moeilijk is dat eht bij haar niet wil lukken maar ik ga uit me dak als ze zo'n opmerking maakt.

In het geval van jouw zus zou ik het lekker op de hormonen gooien, daarbij hun kunnen zich niet voorstellen hoe je je voelt, bij hun gaat het immers vanzelf.

Heel veel succes ermee.

Karin

Ik had zelf ook altijd een korte cyclus en als je dan niet ongesteld wordt, dan is het logisch dat je toch gaat testen, dus zo raar is het niet hoor.

Maarre wat zegt jouw huisarts van je cyclus van 21 dagen. Weet je zeker dat je in die periode een eisprong krijgt. En zo ja geeft je lichaam het bevruchte eitje dan wel de kans om in te nestelen?

En wat betreft je zussen. Sommige zwangere vrouwen zijn helaas een beetje bot. Niet leuk en k wil het ook niet goedpraten. k weet niet hoe je zus anders is, ze heeft het vast niet zo bedoeld. Misschien moet je gewoon nog eens praten over je onzekerheid.

Succes

miep

Hoi Vlinder,
Vervelend hoor de reaktie van je zus. Houdt het inderdaad maar op de hormonen hoor, en zo niet: ene oor in en andere weer uit, je weet zelf wel beter! Mijn schoonzus is ook zo'n type hoor, zit ons al zo'n 5 jaar aan ons hoofd te zeuren wanneer er nu eens een keer een kindje komt (?!?!). Elke verjaardag/feestdag etc. weer, bah. Heb ondertussen een geschiedenis bij de gynacoloog, uitstrijkjes steeds niet goed, afwijking, weefsel weggehaald etc. Dit heb ik dus niet aan mijn schoonfamilie verteld, om dus inderdaad onbegrip te voorkomen. Weet dus wat je voelt hoor. Boven staan!

groetjes en kop op!
xx Roos xx

Hi Vlinder,
Wat rot zeg, die reactie van je zus ! Vooral omdat je haar begrip juist nodig had op dat moment ! Ik zou t ook maar op hormonen houden, maar t haar wel zeggen ! Ook al ben je nog niet heel lang bezig, zij zou die hoop toch zeker moeten begrijpen ?
Hopelijk is t snel uitgepraat, ben jij ook zwanger en kunnen jullie er samen van genieten !
Groetjes, Merle

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve en begripvolle reacties  
Om even te reageren op de vraag wat mijn huisarts vindt van mijn cycles van 21 dagen, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit wat over gezegd heb, dacht dat een cycles van 21 dagen geen kwaad kon ??? Vandaag zit ik op dag 29 heb gisteren braaf gewacht of ik alsnog ongesteld werd maar niks dus vanmorgen toch maar weer een test gedaan maar niks. Snap er  nu weinig meer  van eerst een aantal keer na 21 dagen en nu dag 29 en nog niks, zal er ongetwijfeld bijhoren, hormonen zijn aparte "wezens"  en nu maar weer afwachten ! Als ik maandag nog niks heb misschien toch maar even langs de huisarts.
Succes allemaal en we laten ons niet gek maken door familie, vriendinnen of wie dan ook hoor !! En dat we er mee bezig zijn en enthousiast worden als we niet ongesteld worden vind ik juist iets heel moois en mijn mannetje gelukkig ook !!

Heel veel groetjes en een fijne dag voor iedereen die dit leest, Vlinder

Hoi Vlinder,

waarschijnlijk ben je nog aan het ontpillen, want ik las dat je pas in augustus gestopt bent.
En ja, na 2 maanden zwanger raken is eerder een uitzondering dan regel!
Zou natuurlijk wel ontzettend fijn zijn, maar helaas willen we dat allemaal wel!
Je schreef dat je enen zus ook een half jaar bezig was voor ze zwanger was. Misschien moet je daar voor jezelf ook vanuit gaan dan valt het altijd mee!

Als je leest op het forum voor meiden waar het allemaal niet zo wilt lukken is het misschien voor jou wat makkelijker om geduld op te brengen.

Succes!

Groetjes mama van 5 (ronde 8)

Terug
Bovenaan