Wildebras!!

Hallo mama's,

Wij hebben 2 zoontjes; 1 van ruim 3 en 1 van 7 weken. Nu is de oudste altijd al wild, druk en luidruchtig geweest, maar tegenwoordig is er soms geen houden meer aan. Ivm. met de geboorte van zijn broertje krijgen we nog wel eens wat visite over de vloer. Thijs haalt dan letterlijk en figuurlijk alles uit de kast. Iedereen moet al zijn speelgoed zien, hij loopt te rennen en te vliegen en te gillen en ik loop maar te roepen dat ie rustig moet zijn. Als er andere kindjes van zijn leeftijd bij zijn, is het hek helemaal van de dam! Gek wordt ik er soms van. Hij moet regelmatig op de gang door zijn gedrag, maar daarna gaat ie gewoon weer verder waar ie is gebleven.....

Herkent iemand dit en zijn er tips???
ik hoor ze graag.....
Patricia
 
zelf denk ik dat het aandacht vragen is, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Logisch wel want iedereen komt naar de nieuwe baby kijken of ze zeggen "wat heb je een lief broertje zeg"
Wij hebben 7,5 maand geleden een klein mannetje gekregen en bij mijn dochter was het al niet anders.
Ze willen weer de volle aandacht die ze hadden toen die kleine "indringer"er nog niet was en moeten even hun nieuwe plek vinden.
Mijn dochtertje was van begin af aan erg gek op haar broertje, maar toch had ze er weleens moeite mee dat ie er was.
Misschien kun je hem lekker laten rennen (buiten) voor er bezoek komt, of hem even de volledige aandacht geven, of met hem afspreken dat ie een ding mag pakken om te laten zien en al afspreken wat dat dan is.
Ik bedenk zo maar wat hoor maar misschien helpt het.
Het is in ieder geval een fase, waar je even door heen moet en hij ook, succes met alles en geniet van je twee mannetjes
groetjes Martine
 
hoi,
HEEL HERKENBAAR
de onze was ook altijd erug druk, maar na zijn derde jaar(nu 3,4jaar)ia het helemaal verschrikkelijk.
onze dochter is nu 5 mnd en het is soms een gekke huis.
hij staat te springen,schudden,gillen ,dansen,rennen,trappelen en brutaal te zijn, gekke gezichten te trekken!!
hij staat vaak in de hoek, het behang is daar helemaal smoezelig geworden zovaak is hij daar te vinden.
nu weet ik niet of dat door de geboorte komt of door de leeftijd.
ik zet hem nu direct bij zulke dingen in de hoek, zodat hij er geen aandacht meer voor krijgt, want die waarschuwing gaf hem al veel aandacht.
en idd eenmaal uit de hoek, direct weer het zelfde........
ik weet het zelf ook even niet meer...
maar ik begrijp hoe je je voelt...
we hopen op een fase die heel snel voorbij gaat...
succes
 
oja, ik geef hem  ook exclusieve aandacht.
we knutselen  , kleuren, enz
ook na 1,5 uur buiten te zijn gaan spelen,wandelen.
is hij een drama.
je zou zeggen dat die energie wel wat minder is, nee hoor.
het is van 700 tot1900, met  kleine rustpauzes er tussen

 
Hoi mama van J en A...en anderen!
Dank voor jullie reacties. Ik snap inderdaad dat het aandacht vragen is, maar het is zo lastig daar op te reageren. Ik wil ook niet de hele dag "nee" en 'stil" en "niet doen" lopen te roepen op een dag, maar het gebeurt wel!!! En zoals jij ook al zegt, mama van J en A, buiten rennen ofzo helpt amper. Mensen zeggen soms wel eens als ie weer eens heel druk is "o, die valt straks wel om" of "dan slaapt ie lekker"......nou, niks is minder waar. Hij gaat gewoon door totdat ie in zijn bed ligt en daar gaat het vaak ook nog even door. Alle knuffels erbij, kletsen, liedjes zingen....hij houdt zichzelf heel goed wakker.
Afijn, het is ook een enorme lieverd en ik kom soms niet meer bij om hem, maar soms......zucht, is het ook voor mij een beetje vermoeiend!!
Wij duimen maar voor betere tijden,
Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan