Willen graag derde kind, maar het wil niet lukken, wie herkent dit?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Wij willen heel graag een derde. Onze kinderden zijn 8 en 4 jaar. Ik heb 2x een depressie gehad, dus de zwangerschap en daarna was erg moeilijk. Vorig jaar met de pil gestopt. Wij (met name ik) ben/zijn er veel te veel mee bezig, temperaturen e.d. De vorige keren was ik met 3 maand zwanger en nu duurt het al 9 maand. Ik kan mee voorstellen dat sommigen zeggen: je hebt er toch al 2? Maar het verlangen is zo groot, ik kan nergens anders meer aan denken. Wie herkent dit? Ik hoor het graag. Bedankt.

Liefs Evelise

Hoi Evelise,

ik herken je verhaal zeker. Wij zijn nu 7 maanden bezig voor ons 2e kindje. Van de 1e was ik na 3 maanden zwanger. Ben net weer ongi geworden dus ga naar ronde 8...
Dan ga je toch denken dat er iets mis is. Ik hou ook m'n temperatuur bij hoor. Dan heb je toch iets om aan je ha. te laten zien, als je daar naartoe gaat als het te lang duurt.

hoi,

ook wij willen graag een 3e, voor mijn man zou het de eerste worden, mijn eerste man en vader van mijn 2 kids is verongelukt, ik wil graag samen met mijn ''nieuwe'' man een kindje.

de oudste is 6 en half de jongste 5 en bij de eerste duurde het 9 maand, wij waren toen nog niet getrouwd en woonde niet samen. bij de 2e duurde het 2 maand.

3 jaar geleden een miskraam gehad en voor dat ik toen zwanger was duurde het 6 maand.

nu zijn wij ''alweer'' 11 maand   ''bezich'' ook ik ben er wel veel mee bezig, en daarom wil ik niet gaan tempen, want dan ben ik er nog meer mee bezig, we zullen wel zien, ook al duurt het nu wel lang!! wij willen ook zo graag!

groetjes Tamara8

Hoi,

Heel herkenbaar allemaal!
We hebben een zoontje van bijna 2 en willen graag een tweede kindje. Van Jeroen waren we gelijk de eerste ronde zwanger en dan hoop je stilletjes dat het bij de tweede ook zo snel gaat. Maar we zijn nu een half jaar bezig en nog niks.......
Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn want anders is het elke keer zo'n telurstelling (maar is wel lastig). Ik zeg steeds maar tegen mezelf: we zijn ontzettend blij met Jeroen, het zou ontzettend leuk zijn als hij een broertje of zusje krijgt, maar als dat niet zo is dan hebben we zo ook een fijn gezinnetje.

Groetjes, Brigitte

Hallo dames,

Ik zit met hetzelfde probleem. We gaan voor een 2e kindje (1e kindje Thomas is 17 maanden) en zijn nu ook reeds aan ronde 6 ...
Ik ben namelijk wel al 2 keer zwanger geweest. De eerste maal ongepland en dit zeker binnen de  2 maanden. De tweede maal ook raak in de 2e maand.
Maar nu wil het helaas ook niet zo snel lukken.
Waarschijnlijk ook omdat het steeds zo snel gegaan is ben ik wat ongeduldiger.

Gisteren ben ik bij de gynecoloog op controle geweest en ook eens om te kijken of alles nog wel lekker 'op zijn plaats' zat.
Normaal was ik gisteren op dag 14. Dus ik dacht: volop in mijn eisprong. Wat bleek? Dat mijn eitjes nog veel te klein waren en dat mijn eisprong waarschijnlijk  maar  in dit weekend zou zijn.
Zodus hebben we 'misschien'  altijd verkeerd geteld. En  normaal gezien zou de vrij-frequentie in het weekend al wat gedaald zijn. Zodat er niet veel kans meer overblijft om zwanger te worden.

Zodus moet ik nu van de dokter mijn temperatuur bijhouden. Gewoon om eens te zien hoedat mijn cyclus verloopt, en ofdat ik wel een echte eisprong heb. Ook wou hij eens zien ofdat de periode tussen mijn eisprong en mijn maandstonden lang genoeg is. Anders, zegt hij, heeft de eicel nooit de tijd om op tijd in de baarmoeder te geraken.

En aan al die dingen had ik eigenlijk in de laatste maanden helemaal nog niet aan gedacht !

Laten we samen allemaal duimen dat we snel zwanger worden !
Veel succes aan iedereen

Groetjes,

Hallo dames,

Misschien is het een idee om ovulatietesten te gaan gebruiken. Wat ik van temperaturen begrijp is dat je dan pas achteraf kunt zien wanneer je eisprong geweest is en het is natuurlijk geen garantie voor de volgende maand dat je eisprong dan weer op dezelfde dag is. Met ovulatietesten weet je wanneer je eisprong eraan komt en kun je gericht "klussen".

Veel succes allemaal (inclusief mezelf....)

Groetjes, Jetje
2e kindje, ronde 3

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou graag willen weten hou oud diegene is die als eerste reactie gaf (janu79). Ikzelf ben bijna 32, dat is toch niet oud?
Ik hoor het wel.

Evelise

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zou graag willen weten hou oud diegene is die als eerste reactie gaf (janu79). Ikzelf ben bijna 32, dat is toch niet oud?
Ik hoor het wel.

Evelise

Terug
Bovenaan