Willen graag, maar is dit de ideale tijd?

Hallo iedereen,

Ons zoontje is net 1 jaar geworden en willen graag een 2e. Alleen zit ik mij af t vragen of het nu wel een goed idee is. Ik wil wel graag een 2e, dat is het probleem niet.

Sinds september heb ik net een nieuwe baan op een slagerij en ik weet niet hoe mijn nieuwe werkgever op een zwangerschap zou reageren. Hij is wel altijd erg betrokken. Ook is op een slagerij natuurlijk niet het lichtste werk maar voor het tillen is natuurlijk wel wat voor te vinden. Ik zou het gewoon jammer vinden als ik daar weg zou moeten. In December wordt als goed is mijn contract verlengd en als we met een tweede willen beginnen, zou ik stoppen met de pil rond februari.
Ik ben bang als ik dan bijvoorbeeld een jaar contract krijg in december dat ze hem daarna nier verlengen vanwege een zwangerschap of mogen ze dat niet zomaar..

Wat zouden jullie doen?
We willen niet jaren meer wachten omdat m’n vriend zelf na zijn 35e eigenlijk niet meer wil en hij is nu 33
 
Ligt eraan of jullie samen genoeg geld hebben om eventueel baanverlies op te vangen. Ik geloof niet zo in wachten op het juiste moment, maar ik zit dan ook in een gunstige financiële positie met mijn partner dus dat is misschien makkelijker.
Daarbij komt dat in mijn omgeving er genoeg gevallen zijn geweest waarin het niet zo ging zo gehoopt (BV. Vervroegde overgang, miskraam, onvruchtbaar) dat ik alleen maar kan denken : als jullie het allebei graag willen ga dan toch niet wachten op de perfecte omstandigheden. Die zijn er toch nooit (en zijn die er wel dan komt er wel iets anders tussendoor). Hij is zelf ook niet super jong meer puur biologisch gekeken. De vraag is eerder of je werk voor laat gaan voor zo'n levensbelangrijke vraag.
Je werkt om te leven.
 
 
Je kan het hier vragen’ maar ook aan je baas. Je kan zeggen dat je een kinderwens hebt’ en of hij in staat is te verlengen. Dan heb je meer duidelijkheid. Zo niet dan kun je alvast een andere baan zoeken en je kinderwens voortzetten. En je zou eventueel tijdelijk op een andere afdeling worden geplaatst i.v.m tillen.
 
Ik zou het gewoon doen. Ik heb het ook gedaan en hij heeft mijn contract gewoon verlengd. Als je je werk goed doet, dan is dat toch prima. Ze maken er zelfs reclame nu voor.. Zwangere aannemen.. Maar wat is het ergste, dat je contract niet verlengd word, dan kom je in de ww.. Als je dat financieel zou kunnen opvangen zou ik me zeker niet tegen laten houden. Straks kan het niet meer en heb je spijt.. Maar dat ben ik. Ik kan natuurlijk niet voor je spreken hoeveel moeite je hebt gedaan voor een baan... En daarbij zit je toch op een leeftijd dat het kan gebeuren, dan had hij je niet moeten aannemen. En zwaar tillen kan je pas verder in je zwangerschap niet.. Het is iets gezonds en geen ziekte. Als het te zwaar is merk je dat wel..
 
Terug
Bovenaan