willen jullie even naar deze schema kijken a.u.b

Hoi meiden,

Ik zou graag willen weten wat jullie kindjes eten komt dit overeen wat ik haar hier geef?

7:00 1 sneetje brood. me drinken thee of roosvicee
10:00 fruit en afwisselend doosje rozijntjes.
12:00 warm eten
daarna gaat ze naar bed slaapt ze anderhalf uur tot 2 uurtjes.
15:00 drinken en stuk fruit.
17:00 max 2 sneetjes boord.en drinken
18:30 150cc brinta (geen Fles)
naar bed.

Het ligt eraan wat voor diesnt mijn man heeft als hij vroege dienst heeft eten wij s`avonds warm heeft hij middag dienst eten we smiddags warm.

En nu nog een klein vraagje erbij Aniek is nu bijna 17 maand.
Als ik voor haar ga staan en ik zeg kom maar loopt ze los naar mmij toe en ik zet dan zelf stappen achter uit ze blijft los lopen totdag ik merk nu moet ik stoppen en dan pak ik haar op en dan knuffel ik haar.
Maar verder gebeurd er niks dan loopt ze alleen maar langs een tefel of langs een muur en loopt ze niet los terwijl ze het wel kan dus.
Is dit normaal, ze doet dit sinds een week of heeft ze het vertrouwen gewoon nog niet.Wie kan mij helpen.

Groetjes Willy en Aniek

Hoi Willy,

Mijn dochtertje Norah krijgt ongeveer hetzelfde, ze drinkt wel melk bij het brood. Alleen krijgt ze na de laatste maaltijd (17.30 uur) geen Brinta. Ik zou daar zelf niet voor kiezen, maar er zijn wel meer moeders op dit forum die hun kindje nog een laatste fles of pap geven voor het slapen gaan en volgens mij gaat dat bij iedereen goed.

Over het lopen zou ik je helemaal geen zorgen maken! Norah liep pas los met 19 maanden (ook die eerste stapjes die Aniek nu al zet) en deed het toen spontaan een week helemaal niet meer. Alsof ze had besloten dat ze het toch te eng vond. Een week later wilde ze ineens niet meer kruipen, alsof ze het toen pas echt ´ontdekt´ had. Zolang het lopen eraan zit te komen (en volgens mij is dat bij jullie het geval) en ze langzaamaan vooruit gaat, hoef je van het consultatiebureau ook geen fysiotherapie ofzo te volgen. Het komt vanzelf!

Groetjes,
Jamie

Hoi Willy,

naar mijn idee niks "raars" of "fouts" aan jouw schema.
Ons schema ziet er iets anders uit, maar zo zijn er overal kleine verschillen. Bij het brood hier bijv. ook altijd een bekertje melk. Na het avondeten krijgt onze meid ook nog een flesje melk, maar dat bouwen we nu af.
Oja, onze dochter is nu ruim 19 maanden.

Groetjes, Bianca

Je schema lijkt op die van ons, alleen eten wij altijd 's avonds warm.

-8:00 papfles (pap uit een bordje wil ze niet)
-10:00 fruit
-13:00 1 snee brood met beleg
-15:00 koekje (liga derde stap)
-tussen 5 en 6 warm eten met toetje
-19:00 fles drinken en naar bed

tussendoor drinken uit de tuitbeker en slokjes uit mijn glas.

Laura is los gaan lopen met 18 maanden, ze kwam ineens een paar stapjes naar me toe! Sindsdien loopt ze door de kamer maar kruipt ook nog wel.

Hoi,

Ook wij eten s´avonds warm en mijn knul eet per maaltijd meer, maar verder komt het wel overeen!

Met dat lopen, dat is heel normaal, als ze net met lopen beginnen, ze vertrouwd jou blind en loopt dus naar je toe, maar helemaal zelf naar niks toe lopen is toch nog wat eng, dus blijf ze nog even bij de tafel, maar dat gaat vanzelf beter, dat heeft wat tijd nodig!

Succes Gr MJ

Daniel zijn schema is wel beetje hetzelfde;

7.30 broodje eten soms 2 maar bij de 2e eet hij dan geen korsten meer, beker drinken
10.00 beker drinken en een koekje, bijv speculaasje, 2 lange vingers, likkoekje of paar pepernootjes
12.00 boterham en beker drinken
slapen doet Daniel echt niet lang, zit beetje tussen half uur en uur in
15.00 beker fruitdrink van friso en snoepje erbij, zoals rozijntjes, schuimpje, paar pepernootjes
17.00 warm eten en toetje na

Dit was het wel, de schuimpjes zijn nu in trek omdat sinterklaas er weer aankomt hihi

Daniel liep toen hij 14 maanden was maar bij mijn vriendin liep haar zoontje pas toen hij nog net geen 2 jaar was dus zo is het allemaal verschillend, gewoon lekker aankijken en haar gang laten gaan , komt het allemaal vanzelf wel goed,

Liefs Marina

Hallo,

Ons schema ziet er ongeveer hetzelfde uit, alleen de tijden verschillen een beetje.
Wij eten altijd 's avonds warm en onze meid eet dan echt haar hele bord leeg en daarna nog een toetje.
Ze krijgt 's morgens en 's middags bij haar boterham wel altijd een bekertje melk. Tussendoor krijgt ze babythee.
Ze krijgt 's avonds voor het slapengaan nog een flesje met 100 cc. Dit gaat er nog helemaal in,maar willen we wel langzaam gaan afbouwen.

Wat het lopen betreft, laat je meisje merken dat jijhet vertrouwen hebt dat ze het kan. Geef haar complimenten en stimuleer haar. Zo krijgt zij ook het vertrouwen dat ze het kan en gaat ze ook lopen. Het komt vanzelf hoor.
Er is geen vaste leeftijd wanneer dat kindjes gaan lopen. Onze meid liep al met 10 maanden, terwijl het kindje van mijn vriendin een week voordat ze 2 werd pas liep. Maak je niet druk het komt wel.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan