Willen jullie even naar dit schema kijken.

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi

Mijn dochter is over een week 10 maanden en ik heb dit schema met haar.
s`morgens 7:00 u     150 cc opvolgmelk en 6 schepjes bamix en dit geef ik met een lepel.
                                10:00 u     koekje met drinken  
                                 12:00 u boterham eet ze helemaal op   en 100 cc karnemelk
                                  15:00 u fruithapje 1 appel en 1 peer   of ander fruit dit gaat op.wat te drinken
                                17:00   u warm eten groente met een aardappel en stukje  vlees en water                               18:30 u   120 cc yoghurt   en dan naar bed.

is dit voldoende? of mag ik eventueel ook tussen de middag twee boterhammen geven.

En wat voor vlees geven jullie de kindjes.mag ze al het zelfde vlees eten als wij eten?

groetjes Willy

Hoi Willy,

Volgens mij is dit een prima schema hoor! Wel knap dat je al karnemelk geeft!

Mijn dochter is nu één jaar en krijgt:
180 cc en bambix met een lepeltje
een koekje en diksap in de loop van de ochtend
rond 12.00 uur 1 boterham met korstjes met thee oid.
in de middag een pakje rozijntjes en een banaantje of peer
rond 17.00 uur een potje of verse groenten
en voor het slapengaan om 19.00 uur een fles met rijstebloem (180 cc)

Tja, en als je twijfelt of 1 boterham voldoende is, geef je er gewoon nog eentje bij. Kindjes vanaf 1 jaar eten 1 tot 3 boterhammen per dag.

Succes!

Oja, en wat vlees betreft: ik rul wat tartaar of ik bak kleine stukjes kipfilet. Ook een hardgekookt eitje kan als vleesvervanger dienen. Gehakt kun je ook rullen. Ook kun je er vanaf 1 jaar wat uitjes doorheen fruiten.

Hoi Willy,

Je schema ziet er naar mijn idee prima uit hoor. Ik zal ons schema er ook even bij schrijven. Dit hebben wij al vanaf dat ze ongeveer 9 maanden is. Alleen de hoeveelheden veranderen wel eens.

7.30 uur papfles of een boterham met 100 ml melk (ligt eraan of ik moet werken of niet)

rond 10.30 uur fruithapje en thee.

12.30 uur 1.5 boterham en 100 ml melk. Meestal drinkt ze ook nog wat thee erbij

rond 16.00 uur koekje of iets dergelijks met thee.

Tussen 17.30/18.00 uur warm eten. Ze eet gewoon met de pot mee. Dit doet ze al vanaf het begin. Ze wil namelijk geen potjes en ook geen geprakt eten. Het moeten brokjes zijn die ze zo met haar handjes in haar mond kan stoppen. Ze eet ook gewoon het vlees dat wij eten en ze smult ervan.

19.30 uur krijgt ze nog een klein flesje van 120 ml en dan gaat ze naar bed.

Groetjes Anne

heyhey

nathalia had het zelfde schema, alleen kreeg ze dan nog een avond fles om half 8.
inmiddels is ze een jaar.
qua schema is er niet heel veel veranderd.

08.uur fles 200cc melk+bambix
10 uur koekje en drinken
12.uur 1 of 2 boterhammenkoude melk uit beker.
14.uur fruit (2 stukjes varieerd per dag) en drinken
15.30 koekje en drinken
18.uur met de pot mee-eten
19.uur laatste fles 200 cc.

natuurlijk mag je kindje 2 boterhammen. als ze het opeet, waarom niet?
nathalia krijgt inmiddels al het vlees wat wij eten (uitzondering rood vlees, dat bak ik voor haar extra door)
maar toen ze 10 maanden was, gaf ik nog bijna helemaal geen vlees.
was bang dat ze er in zou stikken hihihi.(nathalia kon toen nog geen stukjes eten)
maar je kan idd wel gehakt rullen en ander vlees in de mixer doen.
gewoon proberen :)

liefs, do

Terug
Bovenaan