Willen jullie meedenken?

Hoi, sinds een paar dagen ben ik aan het tobben met Caspar. Hij wordt vandaag 17 weken. Ik baker hem sinds week 4 / 5 in. De laatste week krijgt hij het iedere keer voor elkaar om toch een of twee handjes los te wurmen (hoe strak ik het ook doe). Daardoor gaat hij erg onrustig slapen en wordt hij wakker. Ik moet hem nu iedere avond / nacht een paar keer opnieuw inbakeren. Ook lijkt hij overdag minder behoefte aan slaap te hebben. Daarnaast drinkt hij erg slecht. Iedere keer ongeveer de helft van de fles en de tweede helft soms met hangen en wurgen (hij krijg 5 flessen van 200, de laatste met 3 schepjes rijstebloem). Kortom, hij is heel erg onrustig. Verder is hij tevreden. Niet mopperig / huilerig. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Tanden zijn, voor zover te zien, niet onderweg. Hij is een beetje verkouden, maar niet heel erg. Sprongetje? Maar daar heeft hij nooit eerder last van gehad.

Ik denk dat jou mannetje op deze manier aangeeft een beetje klaar te zijn met het inbakeren maar toch geborgenheid zoekt.........je zou een puckababy kunnen overwegen....is geborgen maar toch beperkt!
Verder zou het niet zo kunnen zijn dat hij teveel flessen krijgt.......hij is misschien toe aan 4 flessen??
Jochem gaf het ook op die manier aan en hij krijgt nu 4 flessen van 200.
Wij doen het zo
1ste fles 200 + pap
tussen 9 en 10 fruit(is maar net wanneer ie komt enz)
2de fles rond half 12
tussen 15 en 15.30 wat groente
om 17 - 17.30 fles
en om 21.30 laatste fles + pap

Tja het zou een sprongetje kunnen zijn of misschien toch tandjes maar ik denk dat tie een beetje klaar is met inbakeren en toch die geborgenheid zoekt....
En dat tie een ander voedings patroon aan het zoeken is.
Sucses en laat je weten hoe het gaat?

liefs louise

Ik heb geen ervaring met inbakeren dus daarover kan ik niet meedenken. Al Vind ik de uitleg van louise wel logisch klinken.
Verder lijkt t er inderdaad op dat ie naar 4 flessen wil. Wij hebben nu dit schema:
- 7.30uur 200cc met 6 schepjes pap ( bordje)
- ong 10.00uur fruithap
- pas om 12.30uur vraagt hij om een fles
- 15.30uur fles
- 17.00uur groente
- 19.00uur fles.
Ons schema is min of meer op verzoek en daarom zo rommelig. Als het een keer anders loopt , sla ik het fruit of de groente over, het is toch extra.

alicia is nu 20 weken en dit is ons schema:

9:30 eerste fles
11:00 fruit
14:00 komt ze meestal voor de fles.
17:00 groente
19:00 fles
22:30 fles

en de 1e en laatste fles doen we pap bij

ook ons schema is op verzoek, werd door het cb aangegeven dat dat beter was.
als wij 's middags weg gaan dan wissel ik de fles en fruit om

had een tip maar louise was me voor
toen ik het las dacht ik ook aan de puckybaby
in baker zak kijk eens op markt plaats daar staan er genoeg kan je eerst eens proberen voor je
een nieuwe aanschaft zijn nog al prijzig
advizeer ik je er wel 1 te doen met arms gaten
is voor het afbouwen handiger.

Geen ervaring met inbakeren.Hier juist het tegenovergestelde. Handjes boven de dekens. Heeft graag wat vrijheid. Maar je zou 4 flessen kunnen gaan proberen en eventueel voor zijn verkoudheid een zetpilletje geven. Ook al hebben ze geen koorts, voelen ze zich toch wat prettiger. Je zou die ook een kwartier voor de fles kunnen geven. Was een tip van mijn huisarts toen Tjerk niet wilde drinken. Bij hem hielp het niet, maar dat had andere oorzaken.

Terug
Bovenaan