willen staan/zitten, maar zo oud ben ik nog niet

Hallo meiden,
Mijn dochter van 4 maanden wil alleen maar rechtop zitten of op schoot staan.
Zodra ze moet liggen in de box, wagen of niet rechtop gezet wordt in de wipper, krijgen we protest. Ze kan dan echte driftbuien krijgen.
En het duurt nog zolang tot ze dit helemaal kan. Wie herkent dit??
Groeten Jill

 
Heel herkenbaar, mijn twee oudsten waren ook zo. Sliepen trouwens ook heel weinig om maar zo weinig mogelijk te missen!
Mijn jongste laat ik expres dus ook zo veel mogelijk liggen, moet mijn man echt op zijn kop geven als hij haar weer eens rechtop zet (ze is verdorie nog maar 9 weken) of laat "staan" op zijn schoot. Verder is zij ingebakerd, waardoor zij veel meer slaapt en ook tevredener wakker is en dus ook even rustig in de box kan liggen.... Gewoon even om haar heen kijken en proberen te draaien en te verplaatsen...
Mijn oudste twee wilden dat toen al niet (slapen ook niet)....ik heb  ze nog wel eens (om ze maar eens niet in handen te hebben) gestut met kussens in een hoekje van de box gezet met alle speeldingetjes binnen handbereik......
Een oplossing heb ik niet voor je, alleen voor het eventuele slapen kan ik inbakeren adviseren.... sterkte met deze handenbinders fase!
 
ja heel herkenbaar, mijn zoontje wilde ook absoluut niet liggen, maar wel bijvoorbeeld op zijn buik dan kon hij wat meer zien. Hij had ook een hele sterkte rug en zat ook heel vroeg, liggen was maar niks, beetje saai denk ik voor hem.
Tips heb ik niet, behalve misschien op haar buik te leggen, dan kunnen ze wat meer zien als op de rug.

Suc6
lia
 
Hoi hoi,

ja heel herkenbaar. Mijn dochter was ook zo.
Totaal geen geduld en heel driftig als iets niet in 1 x lukt.
Met als gevolg dat ze met 2 maanden al draaide als een tol en met 5 maanden alleen kon zitten en ook alleen vanuit liggen kon gaan zitten.
Toen dacht ik hehe eindelijk rust ze kan het nu zelf.
Maar nee hoor, nu wou ze staan en met 7 maanden liep ze vrolijk rondjes rond te tafel.
En met 9 maanden kon ze los lopen, wel een beetje wankel. En 2 weken later was ze 10 maanden en liep ze zo stevig alsof ze nooit ander heeft gedaan.

Best raar gezicht hoor zo;n klein humpie dat rond wandelt terwijl alle andere kindjes van kennissen net gaan zitten.

Het is natuurlijk ontzettend leuk dat je je kindje ziet ontwikkelen en onaghankelijk zie worden alleen is het zo jammer dat het bij mijn meisje zo snel ging.

Tips: geen, je kan er niets aan doen je kan zo'n kleintje moeilijk remmen in zijn ontwikkeling.

Mijn dochter is nu net 15 maanden en alweer bijna zindelijk overdag.

God wat gaat t snel. pfff

groetjes muisje
 
Bedankt voor julliew reactie. Mijn dochter heeft inmiddels het draaien van rug naar buik ontdekt, alleen terug rollen lukt niet. Ze is een volhouder en gaat net zo lang door.
Vanmorgen had ze zich ook omgedraaid en wilde ze een speeltje pakken, maar hier kon ze niet bij. Erg boos natuurlijk. Spartelend probeerde ze de box door te komen. Nog even en die gaat tijgeren. Vermoeiend hoor baby zijn
Groeten Jill
 
Terug
Bovenaan