willen zitten?

Hallo allemaal,

Ons zoontje (12 weken) heeft sinds gisteren ontdekt dat hij zich omhoog kan buigen. Dan komt hij met zijn hoofdje en benen omhoog. En als we twee vingers geven, voor elke hand 1 dan trekt hij zich omhoog zodat hij komt te zitten. Hij houdt dan zelf de vingers vast en daarmee helpen we hem omhoog. Hij lijkt er ook dik plezier in te hebben en geeft goed aan wanneer hij wil en wanneer hij geen zin meer heeft.
Is dat niet slecht voor zijn wervels? Het lijkt zo snel te gaan.

Hij is trouwens een behoorlijk krachtige en grote baby.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Jo
 
Het lijkt soms wel of ik alleen maar op zit te scheppen... maar Nova deedt dit ook rond die leeftijd. Hoewel ik het verder niet heb gestimuleerd, ze kan immers wel een hoop willen maar haar lijfje was daar toen helemaal nog niet aan toe, kwam ik haar af en toe wel tegemoed en liet haar inderdaad zich optrekken aan mijn vingers. Dat doet ze nu nog steeds (ze is 21 weken) en gaat dan ook in een vloeiende beweging staan...

Het advies dat ik kreeg was ook om het niet te stimuleren maar haar wel te helpen, anders kan het enorm gaan frustreren voor zo'n kleintje. Het is ook wat... van alles willen maar eigenlijk nog niks echt kunnen. Maar dat komt snel genoeg hoor.
Nova is nu dus 21 weken en ik kleed haar vaak al zittend aan. Liggen, dat vind ze iets voor baby's.... (hihihi).

En ja... het gaat inderdaad allemaal heeeeel snel!

Groetjes, Iris
 
Mijn zoontje begon daar ook mee rond die tijd. Gevolg dat hij eerder zelfstandig kon zitten dan omrollen. Als je kindje niet te lang zit, dan is het volgens mij niet zo erg.
 
Terug
Bovenaan