Wilt geen speen zonder druppeltje dik sap

<p style="text-align: center;">Hallo onze zoon is 15 mnd en eet en drinkt heel goed, smorgens een oap fles van 200 en 2uurtjes daarna lekker fruit en smiddags 2 boterhamen met een tuit beker melk of karnemelk.</p><p style="text-align: center;">Hij is vanwege verborgen reflux altijd een slechte slaper geweest, in het begin wilde hij nog wel eens een speen en viel dan in slaap maar de laatste maanden wilt ie iets op ze speen hebben en valt dan na verloop van tijd in slaap..avond eteb gaat erin als zoete koek ene keer beter dan de andere keer maar hij is gek op warm eten. Heel soms wilt ie nog wel wel eens een avond fles met melk maar komt weinig voor.  maar nu komt het meneer is zo gewend aan het speentje met iets erop drupp diksap dat ie zonder niet slaapt en daardoor smiddags niet slaapt als dat er niet op komt en savonds ook slecht inslaap valt en regelmatig de n8 wakker wordt..heeft er iemand een tip op te proberen om hem vd die gewoonte af te krijgen..als we hem gewoon ff in wat watee dopen hoeft ie hem niet.</p><p> </p>
 
Het is voor hem gewenning geworden, dus als je dat eruit wilt krijgen, is dit denk gewoon even doorzetten. Niet meer geven en dan zal het paar dagen even moeilijk zijn.
Hier geen ervaring met speen, heeft ze hier nooit geaccepteerd. Wel met slaapritueel aanpassen.
En anders kan je nog proberen smaak af te bouwen misschien? Dopen in diksap ipv druppeltje. En dan dikstap steeds minder sterk tot het praktisch water is?
 
Hahaha hier tijdje met druppeltje lactolose gehad!! Vooral toen hij nog niet kon happen een middel om het zuigen aan de speen te leren want dit heeft ie pas rond de 5 a 6 maanden gedaan. Het ging vanzelf over. Heb het op een dag gewoon niet gedaan dan weer wel en zo afgebouwd.
 
Een kind van 15 maanden heeft geen zuigbehoefte meer, dus als je van de diksap af wil, zou ik gewoon de hele speen weglaten... Even een paar dagen doorzetten, maar dan ben je van zowel de speen als de diksap af...
 
Idd gewoon stoppen, hoe vervelend ook..
Mijn dochter werd rond diezelfds leeftijd s nachts vaak wakker en we kregen haar dan alleen rustig met een slokje dixap. Achteraf heel dom want daar wende ze natuurlijk aan..op den duur werd ze wakker en brulde ze gelijk om sap. Het was gewoonte geworden dat ze elke keer sap kreeg als ze wakker werd. Ze werd dus niet meer wakker van een droom/verlatingsangst ofzo, maar ze werd wakker omdat ze sap wilde!
We zijn er in 1 klap mee gestopt. Ze heeft 1 moeilijke nacht gehad en toen was het klaar. Ik heb de hele nacht gezegd: nee er is geen sap, ga maar slapen. En de kamer uit gelopen. Ongeveer elk uur ging ze huilen en dat herhaalde zich steeds en toen was het na 1 nacht klaar.
Ondertussen heb ik nog een dochter van 9 maanden en zulk soort gekke gewoontes leer ik haar niet aan.. Ik heb er wel van geleerd ;) 
 
Terug
Bovenaan