windei

hallo allemaal, leuk zo ´n site waar je lief en leed kan delen, maar toch wordt ik er ook onzeker van. Ik ben nu 7 weken zwanger en heb vanaf het begin de angst dat het fout zal gaan, maar het voelt wel goed. ik heb helemaal geen klachten, alleen iets opgezette borsten, soms heb ik het idee dat het een droom is. maar de test wijst anders uit.maar nou vraag ik me aff hoevaak een legevruchtzak nou eigenlijk voorkomt, want meestal is de echo toch goed en doet het kindje het ook goed, ik maak me zorgen hoop ik om niets, heb 2 weken geleden 2 keer iets bloedverlies gehad 2x in mijjn broekje, dus niet gevloeid. ws vlg vk haarvaatje.en is het raar dat ik nog geen spulletjes heb gekocht, wou dit doen na 20 jan, dan gaan we voor de 1e echo.wie herkent het hele bange gevoel.
 
Ik herken je gevoel heel goed. eigenlijk denk ik dat iedereen dat heeft tot de kleine geboren is. Ik ben zelf 15 weken zwanger van mijn eerste. Ik was heel bang voor de echo. bang dat het niet goed was. heb ook gehuild toen ik het hartje zag en hoorde kloppen. Mijn advies is, probeer je niet gek te maken en laat het gewoon allemaal op je af komen. Geniet er van!
 
ik was ook best onzeker in het begin, en toen ik mijn eerste echo kreeg bleek ik lang zo ver nog niet te zijn als dat ik dacht(bleek 7 week), dus kon het in mijn ogen nog wel weer tien keer mis gaan. maar uiteindelijk met 12 week weer een echo gehad en alles deed het. ik heb geleerd: zoveel te drukker je je maakt, zoveel te meer ga je stressen en zoveel te meer kan er dan mis gaan. gewoon lekker meegaan met de zwangerschap en als het wel mis gaat dan is er toch niets aan te doen. meestal komt het allemaal wel goed.
ik ben nu 38 week en ik zie nu uit naar de weeen, lijkt me heerlijk om mijn kindje straks vast te houden. dit is de eerste, dus alles is nog nieuw. spulletjes kopen kun je best wel wat later mee beginnen, als je in de 7e maand maar alles hebt. als je zo vroeg begint, dan eindig je straks met te veel spullen, al is het leuk om dingetjes te kopen. tip: ga lekker op zoek naar goedkope en voordelige, of tweedehands spullen, je hebt nu nog genoeg tijd om tegen iets leuks aan te lopen. jee, wat een verhaal, nou veel succes en je zult zien dat het allemaal wel los loopt.
liefs mirjam 23jr
 
hallo tja ik begrijp je goed ook ik ben zwanger en zit nog in de kritieke fase we zijn allemaal bang dat het mis gaat maar we moeten proberen om te denken dat het ook goed kan gaan. te veel stres is ook niet goed, ik zelf heb veel buikpijn en denk dan dat t mis gaat maar het zijn meestal mijn darmen die ik voel. we moeten proberen om er gewoon nuchter te blijven. veel sucses en veel plezier met je zwangerschap.
 
Hallo,

Ik ben nu 38 weken zwanger van de eerste en ik herken helemaal dat gevoel. In het begin heb ik wel 10 testen gedaan. En dan niet alleen om zeker te weten dat ik zwanger was geworden, maar ook om te controleren of ik nog steeds zwanger was.(snap je) Na de 1e echo was ik ook wat zekerder en durfde ik langzaam wat dingetjes te kopen. Maar volgens mij is het een fase waar je even door heen moet. Het hielp mij om er over te praten met mijn vriend en vriendinnen. Geniet er van dat je zwanger bent!

groetjes mij
 
he hallo,
ik ben nu 11 weken en 6 dagen zwanger. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat er van alles mis kan gaan. ik ben wel zo verschrikkelijk nerveus voor woensdag, dan hebben we onze eerste echo!!! erg spannend allemaal. Ik leef met je mee en weet precies hoe je je voelt

xxx
 
Hoi Anouk,

Misschien iets wat je liever niet wilt horen, maar een windei komt best vaak voor. Hierbij gaat er vaak al in de eerste weken iets mis met het vruchtje. Bij de een wordt het daarna afgestoten en bij de ander niet. Ik ben er achter gekomen met de echo bij 12 weken dat mijn vruchtzakje leeg was. Terwijl ik wel alle verschijnselen nog had. Je lichaam herkent dan eigenlijk de miskraam niet. Heel vreemd allemaal. Ik ben ook gecurretteerd daarna omdat het niet vanzelf kwam. Het komt dus vaker voor dan dat je denkt, maar je moet er maar gewoon niet vanuit gaan. Ben zelf ook weer aan het proberen zwanger te worden, nu twee dagen over tijd. Mocht het zo zijn, dan zal ik mijn verdriet over de vorige x wel weg moeten zetten, vooral de angst dat het nog een x kan gebeuren. Laten we er maar vanuit gaan dat alles goed gaat, de natuur gaat toch zijn eigen gang. Hoe erg en verdrietig het soms ook is. Eet en leef gezond: dat is het enige wat je kunt doen. Bij een windei is er vaak iets mis geweest met de chromosomen van het vruchtje.

Ik hoop dat alles goed gaat bij je/jullie.

Liefs Sammy
 
Terug
Bovenaan