Winden laten/Darmkrampen

Hallo allemaal,

Evy is nu 11 wk en groeit als kool. Ze krijgt bv, maar heeft de laatste tijd heel veel last van krampjes/winden. Zo'n 1,5 uur na haar voeding laat ze behoorlijke scheten en als ze die kwijt is dan is ze pas weer rustig. 's Nachts wordt ze er zelfs een paar keer huilend/krijsend wakker van, echt zielig. Ze poept ook maar 1 x in de week (elke maandag) en loopt dan helemaal leeg, ik heb het idee dat het daar mee te maken heeft (obstipatie). Het is gewone poep, dus geen harde keutels of zo. Voorheen had ze ook wel darmkrampjes, maar dit is heel anders.

Hebben jullie suggesties of hier iets aan te doen is? Weten jullie of ABC Dophilus hier tegen werkt? Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Kriek
 
Hallo,

Ik kan je alleen adviseren zelf venkelthee te drinken overdag, 1 of 2 kopjes en Evy ook wat venkelthee te geven voor of na de voeding. Van een lepeltje of ietsje in een flesje (weet niet of ze dat al kent).

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes van Mieke.
 
Hoi Kriek

1x per week een poepluier is heel normaal als je volledige bv geeft, kan zelfs nog langer,het is vervelend als ze hier idd krampen van krijgt het is wel herkenbaar dat dit na 1 1/2 uur komt dan is de voeding opgenomen in de darmen. Je kunt idd venkelthee of cinababy gebruiken ken ABC dophilus zelf niet. Ik weet niet wat je zelf eet maar misschien moet je je eten op haar aanpassen. Wat ook goed helpt bij darmkrampjes is fietsbewegingen maken met de beentjes, of over haar buikje wrijven met de klok meedraaien en als je haar op de rug wrijft moet dit tegen de klok in, dit heeft met de darmwerking te maken. Succes en hopen dat de tips helpen.
 
hoi

Ik kan er neits anders van maken dan wat de andere meiden gezegt hebben.

1x per week moet een baby wel poepen en dat is heel normaal. borstvoeding is namelijk volledig afbreekbaar. en waarschijnlijk gebruikt evy alles ervan en heeft ze weinig afvalstoffen.

zou ze elke dag poepen dan betekent het dat ze meer dan nodig krijgt en idd veel afvalstoffen ervan heeft.

jou voeding is gewoon prima aangepast op de behoefte van evy.
 
Terug
Bovenaan