winderig!!

hallo allemaal

Ik heb een zoon van bijna 6 weken en heeft erg last van windjes laten.
Het zijn geen krampen maar hij ligt te kreunen en soms erg te huilen en uiteindelijk laat hij een scheetje. Dit kost hem moeite en het is erg zielig om te zien.
Ik geef borst voeding. Ik let erg op wat ik zelf eet. Geen kruiden en pittig eten. Ik eet wel veel fruit (5 a 6 stuks per dag).
Herkent iemand dit en wat zou het kunnen zijn? Waar heeft hij last van!
En heeft iemand tips om het te minderen van zijn klachten

BVD

Groetjes gienie

Hallo,

ik geef ook borstvoeding. Mijn zoon heeft de gewoonte om daar erg bij te slurpen. Het CB vroeg toen of hij niet erg veel windjes liet, omdat hij zo wel veel lucht binnen krijgt.
Onze oplossing hiervoor is om hem tussendoor goed te laten boeren (ik geef 2 borsten) en na de tweede borst natuurlijk ook weer. Het is erg belangrijk om lang genoeg te wachten op een boertje, het kan soms wel 10 min. duren voordat er eentje komt!

succes!

hoi mijn dochter is zes weken en heeft precies hetzelfde! het ligt in iedergeval niet aan je bv denk ik, want ik geef flesvoeding. Heb het trouwens van meer mensen gehoord en het schijnt van de darmpjes te komen dat die nog niet zo goed functioneren en dan kunnen ze daar flink last van hebben en daar kan je niks aan doen. Je hebt wel druppeltjes van vsm tegen darmkrampjes, die hielpen bij Renske wel heel goed gelukkig.

groetjes Mieke
mama van Bryan 16mnd en Renske 6weken.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie, ik gebruik ook vsm vanaf 4 weken en daardoor zijn wel de ergste krampen verdwenen maar nu heeft hij hier dus last van. En over dat boeren dat doet hij eigenlijk ook altijd vaak 2 flinke boeren achter elkaar. Dus daar zit het hem niet in denk ik. Maar in ieder geval bedankt

Hoi,

Mijn cb zei dat het ook door te veel fruit eten kan komen, maar ik ben daardoor gestopt met het vele eten van fruit en heeft niet echt veel geholpen (wel een beetje). Oh ja druiven & sinaasappel zijn het erste zeiden ze!!! Ook teveel sappen drinken mag niet.

Maar het wordt wel minder door geen chocolade te eten en cola te drinken (zelf gemerkt). Al heeft hij er nog wel last van hoor (nu 10 weken) maar ik drink wel weer cola.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt, ik weet wat je doormaakt want hier gaat het precies hetzelfde aantoe..!!!! succes!!1

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hallo

Ik sprak zojuist een bekende die in een winkel werkt met voedingssupplementen. Volgens haar werken probiotica erg goed. Die helpen de darmflora goed op gang, bv ook na antibiotica. Je kan bv poeder op je tepel doen bij borstvoeding, of een beetje door het flesje. Ik heb het gekocht en ga het proberen, kwaad kan het niet.

Succes!

(best lief toch, zo'n klein kindje en zulke scheten... ;0)

ben ik weer ben net   bij de apotheek geweest voor die probiotica, maar hun hadden alleen capsules maar voor kinderen boven de drie jaar en niet geschikt voor baby

Hallo Gienie

Dat wat ik heb is van Orthica en heet orthiflor start. Je kan het geven aan baby's vanaf 6 weken zowieso en eerder onder deskundige begeleiding. Misschien hebben ze een website waar je het kan bestellen?
Ik heb het gekocht bij provita, een winkel met voedingssupplementen in Eindhoven. Als je in de buurt woont misschien een tip en misschien heb je ze wel in meer steden. Ik heb er net een fiepje in gedoopt en aan mijn zoontje te sabbelen gegeven. Werkte prima.

Hopelijk gaat het snel over bij jullie!

Terug
Bovenaan