Winkelen in Duitsland.

Hoi,

Bij het item van Riannet stond een stuk over winkelen in Duitsland. Iemand nog tips om te winkelen in het grensgebied.
Tot nu toe hebben we:
Emmerich: Kaufland (ik ken er 1, maar vlgs de mama's van de kids bij zoonlief in de klas moet er in het centrum nog 1 zitten)

Kleve: 2X maal Kaufland. 1 aan de rand van de stad (incl Deichmann, broodjeszaak, Turkse specialiteiten) En 1 op het industrieterrein.
                  In de Oberstadt zit een heel winkelplein met daarop allerlei leuke winkeltjes qua kleding, schoenen (ook een outlet!) en een babyzaak.

Rees: Real

Bocholt: Pleintje met daarop een grote Real en diverse andere winkeltjes
                      (Er zit daar ook een heeeel leuk zwembad: Bahia)

Verder nog Tips/ideeën? Supermarkten, kleding/schoenenwinkels etc?

Groetjes, Cathy

In het centrum van Emmerich ken ik alleen de Extra en de Rewe, nooit een Kaufland gezien maar kom er ook eigenlijk nooit meer.

In het centrum van Bocholt kun je ook leuk winkelen, oa een grote C&A, gezellig stadje. Het plein in Kleve kun je vinden onder http://www.eoc-kleve.de/

En in Oberhausen www.centro.de, zit ook een pretpark en Sealife bij.

Essen: Altenessenstrasse
Daar zit een overdekt winkelcentrum, echt top! Zit ook de NewYorker, Schlecker, Karstadt.
Zelf gaan we ook wel eens naar de Woolworth. De hele grote (zit ook aan die straat) die heeft heel veel baby en kinderkleding. En ook in tussenmaten. Ik heb een stapel 86/92 en die zijn top!
En de Altstadt van Essen zelf is heel erg leuk. Lekker snuffelen bij Buttlers (keukenspulletjes), ook een aanrader!

En qua supermarkt de Hit. Veel toch wel goedkope drank, ook alcoholvrij ha ha ha.

di silva

p.s. goeie tip die EOC in Kleve! Manlief wil in begin maart weer Duitsland-shoppen. Denk dat we ook daar langs gaan.
En eens naar Bocholt. Zie net hun site, ziet er ook aantrekkelijk uit!

Volgens de site van Kaufland zit er alleen 1 op de Normannstrasse, degene die jij ongetwijfeld ook bedoelt. Denk toch dat ze de Extra of Rewe bedoelt... En verder zit er nog ergens een Aldi en een Lidl rond het centrum en natuurlijk de Trinkgut.

Terug
Bovenaan