Winter in America (haha voel me net Rene Froger!)

Hier ff een foto van onze straat in de winter, dit is niet nu hoor, deze is van 2 jaar terug maar zo krijg je een beetje een idee hoe onze straat eruit ziet in de winter. Die seizoenen hier zijn wel leuk hoor maar het moet inderdaad op z'n overdreven Amerikaans lijkt het soms wel. De zomer is HEET en lang en de winter is KOUD!!! haha uitslovers die yanken :)

Ajuus, ilja

Hey!

Ik ben in 2000 in december in NY geweest!   En inderdaad bere-koud.... Ellis-island was geen reet aan met die snijdende wind! En wat ik nooit meer vergeet: een grote cola bij de mac daar, is daar echt een grote cola. Had serieus twee handen nodig om hem op te pakken en te kunnen drinken!

-X- Marieke

Jaaaa, wrijf het er maar even in dat wij het hier gister moesten doen met 3,5 vlok sneeuw!

Weet je/weten jullie trouwens waar de naam "Yankees" vandaan komt? Ik hoorde dat pas en dat is best grappig om te weten.

New-York was vroeger een nederlandse kolonie die Nieuw-Nederland heette. De nederlanders die er woonden hadden veelal de naam Jan of Kees. Ze werden toen spottend Yankees genoemd. Dus eigenlijk zijn de Yankees Nederlanders....

Grappig he!

Nou de groeten!!!
Liefs Nelleke

Hiya Nelleke,

haha rare jongens die "jankezen" :) Heel veel dingen in New York zijn Nederlands, Harlem is Haarlem uiteraard, Brooklyn is Breukelen Je hebt in Manhattan een Amsterdam Ave. en een Utrecht Ave. En in het financial district (onderaan Manhattan) heb je zelf "Nederlandse" huizen in een straat met kinderkopjes. (mmm volgens mij heb ik daar foto's van...ff zoeken..)

ff nog eentje (haha ben in een foto bui geloof ik) Dit is de straat waar de "Nederlandse" huizen staan. Je kunt de keien op de straat niet zien, maar ze zijn er heus. Ik sta in deze foto een bord te lezen met de geschiedenis van het buurtje erop vermeld, haha ben alleen vergeten wat er ook alweer op het bord stond. :)

Ajuus, ilja

Jaaaaa die brandtrappen, zoooooo Nederlands!! Haha dat was het eerste wat ik zag toen pas die trapgevel.

Wel een aparte geschiedenis hoor. Ik heb er les in gegeven en ik vond het wel heel boeiend. Maar neem nou de kerstman.... is een broertje van Sinterklaas... maar Coca Cola heeft hem leven ingeblazen want die wilde dat cola niet alleen in de zomer werd gedronken maar ook in de winter.

Maar de Hollanders hadden het Sinterklaasfeest meegenomen naar Nieuw- Amsterdam en zo is verbasterd..

Op mijn 15de heb ik 6  weken met mijn ouders door Amerika rondgereden en je komt veel Nederlands dingen  tegen.. grappig is vooral omdat ze geen idee hebben waar het  ligt en vaak denken die Yankies dat Amsterdam het land is, rara jongens...

Groetjes Renske  

Terug
Bovenaan