(Winter)jas maxicosi

<p>Hoe doen jullie dat in de maxicosi? Gewatteerde winterjas is gevaarlijk blijkbaar dus wordt afgeraden. Maar dan doen we ons kindje een dik vest aan, in de auto incl voetenzak prima. Maar dan komen we op de plaats bestemming om te wandelen. Als het kouder is vind ik het dan wel winterjassenweer eigenlijk, ondanks voetenzak in de wandelwagen maja je gaat je kind niet om liggen kleden. Dus ik vroeg me af; hoe doen jullie dat? Ook als ze iets groter zijn in het autostoeltje..</p>

Het eerste jaar kocht ik nooit een gewatteerde winterjas, altijd een dik vest van bijv Z8 of Feetje. Die zijn warm zat hoor. Sjaal, muts en voetenzak erbij en t is warm genoeg! Ik heb nooit een gewatteerde winterjas gemist. Dan zitten ze enorm oncomfortabel en opgepropt in de maxi cosi...

Pas nadat ze 1 jaar waren, kregen ze een echte winterjas en daarmee zitten ze gewoon in het autostoeltje! Vanaf 1 jaar zitten ze een stuk beter en propt die jas niet meer zo op ;)

In de maxi cosi inderdaad een lekker vest, in de voetenzak en eventueel nog een dekentje erover als het buiten echt koud is, of als je lang buiten bent.
Mijn dochter is nu 1,5 jaar en zit in de autostoel met haar jas uit of los, zodat de gordel binnen haar jas zit. Dit is wel een geklooi, dus liever doe ik de jas uit en dan krijgt ze een dekentje als het koud is.
Goed dat je je laat informeren, want te veel ouders hebben hier maling aan. Je wilt echt niet weten wat er gebeurt bij een ongeluk.

Ik doe eigenlijk niet eens een vest aan. De auto is verwarmd en ze zit warm genoeg. Ik leg er wel een gebreid wiegdekentje overheen als het koud is. Maar die moet ik na een kwartiertje als de auto warm is weghalen, anders komt ze er helemaal bezweet uit. Geen voetenzak voor de maxicosi dus.
Ze heeft wel een winterjas voor in de wandelwagen. Maar zij is 8 maanden. De voetenzak van de wandelwagen gebruik ik alleen als het bijna vriest. En dan ook de winterjas aan. Zit een lekker dikke capuchon op. Het is een teddy jas met iets voering. 

Hmm ja ff lastig, heb ook zo'n dik teddyvest en voor in de auto helemaal prima maar daarna met wandelen aan het water met de flinke wind leek het me toch koud, loop dan zelf in een dikke winterjas en hij ligt daar in zijn vestje. Maar omkleden in de auto is ook niet handige en een deken gooit hij er vamaf ? Even die laatste wintermaanden uitzitten dan daarna is hij alweer een jaar geweest en is alles wat handiger ?

Oh ja die van mij is wel echt een dik jasje. Een vest is te koud voor in de wagen nu. 
Ik heb er zelf nooit zoveel problemen mee om ter plekke even een jas aan te trekken. Als ik alleen ben leg ik haar even op de achterbank aan de andere kant van de maxicosi neer. 

Terug
Bovenaan