winterjas?

A

Anoniem

Guest
Beste mama's (en papa's),

ik hoop, dat er "ervaren" zwangeren zijn die dit probleem kennen en tips hebben.
Ik pas niet meer in mijn gewone winterjas. Nu wil ik ook niet te veel geld uitgeven aan een nieuwe, die ik misschien toch volgend jaar niet meer aan kan. Ik heb een jas gekocht bij C&A maar mijn man vindt hem niet mooi (sterker nog, hij vindt dat ik voor gek loop). Mijn vraag is nu wat trekken jullie aan, of zijn er andere stucs om dit probleem te onzeilen?

groetjes Wendy

Hoihoi,

ik had de mazzel dat ik nog een oude jas had die over mn buik past: hij is niet mooi, maar wel heerlijk warm!

Een andere optie is een dik fleece vest met een grote sjaal of een poncho (niet zo duur en kan je later ook nog aan).

Suc6 met het warm de winter doorkomen!

Liefs Nika

Hey!

Ik heb inderdaad een mega fleece vest aan de kapstok hangen, past pensje prima in deze winter. En hij zit heerlijk comfortabel, is niet het charmantste wat ik bezit maar the time being vind ik het wel best eerlijk gezegd...
En ik heb ook een pocho met lekkere dikke sjaal. Alleen ben ik niet zo van de lange mouwen en heb dan vaak koude armen... ( ja, duhuh, logisch gevolg van, Mariek!!)
En met een kind van bijna 15 maanden zit mijn poncho ook niet erg handig. Ik hou het lekker bij mijn vest!

-X- marieke

Hoi,

Ik heb voor een paar euro een jas gekocht bij de zeeman. Hij ziet er niet eens zo heel stom uit. Hij gaat mij er om dat ik het warm heb, niet wat andere er van denken.
Gewoon doen waar jij je het fijnst bij voelt!

Liefs Tineke

Ik heb ook zo'n megafleecevest hangen, zwart en gevoerd en eigenlijk bij de schouders te groot. Maar mijn buik past er goed in en hij was maar rond de 20 euro.
Aangezien ik over 1 1/2 wk een keizersnede krijg, kan ik binnenkort weer lekker mijn eigen winterjas aan.

Enneh... ja, mijn man vind mijn fleecevest ook vreselijk.
Maar ik heb het er in iedergeval lekker warm in. Het is maar voor even.
Dus ik zou hem gewoon aantrekken als ik jou was. Misschien een leuke sjaal en handschoenen erbij kopen? Dat fleurt het even op.

Groetjes Renata.

Mijn jas past halverwege op mijn buik nog maar net dicht en daaronder is het dus open. Ik heb het nog niet te koud gehad, maar aangezien we in Nederland niet meer zulke strenge winters hebben, zie ik het wel. Ik heb nog een groot vest liggen en als ik het te koud krijg doe ik die er wel onderaan.

Ik ben eind dec uitgerkend en hoop maar gewoon dat er geen koudfront komt.

gr mama van MD

Hallo,

Ik heb mij een jas gekocht in "klokmodel". Is nu ook helemaal hip en hij past helemaal over de buik heen. Daarnaast kan ik hem na de zwangerschap ook nog mooi dragen. Superhandig dus en geen weggegooid geld.
Een poncho lijkt mij ook heel mooi en toch wel handig (behalve met een kleintje erbij, lees ik dus).
Maar inderdaad trek je niet te veel van anderen aan. Als jij het maar fijn vind en lekker warm hebt. Je nieren warm houden is ook heel belangrijk, want een verkoudheid of een blaasontsteking zit je natuurlijk niet echt op te wachten.

Veel succes ermee!

Groetjes Mineko

28 weken en 1 dag zwanger

hoihoi, ik heb idd een poncho en voor de koude dagen een grote sjaal erbij, het is ff wennen maar de buik past er prima in.

liefs linda

Terug
Bovenaan