Winterjasje... maar welke maat?

Hi mede mama's!

Ik ben nu toch een beetje in dubio, en hoor graag jullie mening!

Voor ons zoontje (geboren 30 september) hadden we een met teddystof gevoerde winterjas maat 62 en deze ging precies de hele winter mee.

Gezien we nu in November gaan bevallen en de herfst/winter nog een tijdje zal duren ben ik me aan het oriënteren op een winterjasje voor ons meisje. Zou ik nu maat 56 kopen en hopen dat ze hier de hele winter in past? Of misschien toch maat 62, al is het dan veeeeel te groot in het begin....

Wat denken jullie?
 
Moeilijk hè. Ik denk dat ik het gewoon bekijk wanneer het echt kouder gaat worden. Tot die tijd lekker warme kleertjes aan en vestje en lekker onder de wol in de wagen. Een jasje is zo gekocht,

Ik beval hoogst waarschijnlijk eind okt misschien begin nov dus denk dat ik tegen die tijd mt 62 koop maar vind het ook moeilijk! Als ik kijk naar mijn mannetje nu dat is zo een klein kipje hihi. Hij gaat nu pas naar mt 80 en is 1,5!! 74 past zelfs nog.

Ik wacht het dus af. Zo zonde als het te klein is of als ze er echt in verzuipen ;-). Succes met je keuze!
 
Ik heb toevallig ook laatst 1 gekocht van 56 en 1 van 62 kon het niet laten . Maar nog geen 1ste pakje
 
ik wacht ff tot beeb eruit is :D! mijn oudste was nog geen 7 pond en onze tweede was ruim 9 pond! dat scheelt heel snel in maat!! ik heb een wit jasje maat 56 dacht ik, dat neem ik mee naar het ziekenhuis. de eerste paar weken ga je toch niet vaak naar buiten in de winter en dan zitten ze toch goed ingepakt in een voetenzak oid. daarna koop ik een jasje of ik heb er nog liggen als het een jongen wordt.
 
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk dat ik de eerste weken een lekker dik vestje aandoe en dan in de wikkeldoek met een dekentje in de kinderwagen, en dan toch maar maat 62 kopen voor de rest van de herfst & winter! Gisteren voor mijn verjaardag gaan babyshoppen, maar geen enkele jas gezien naar mijn smaak die ook nog eens in die maat verkrijgbaar is. Intussen online wel een paar supermooie jassen gezien van een Belgisch merk waarvan mijn zoontje ook een jas had. Superzacht, mooie kwaliteit en niet te baby-baby.

Hubby & ik gaan binnenkort een weekendje naar Antwerpen dus dan kopen we het daar, en anders online.... Maar jullie meningen hebben me geholpen met het maken van een besluit, thanks meiden!
 
Terug
Bovenaan